Inland Empire

Horror, Dramă, Mister, Thriller (Poland, United States of America, France)

David Lynch

Fundacja Kultury, Camerimage Festival, Absurda, Asymmetrical Productions, Inland Empire Productions, StudioCanal

6 Septembrie 2006

13 Iulie 2007

<p>In thrillerul Imperiul Mintii / Inland Empire Nikki  primeste rolul principal in remake-ul unui film misterios care nu a fost terminat niciodata. Pe platou, iI cunoaste pe Devon  actorul care joaca rolul amantului ei. Foarte repede pasiunea din film devine reala...sau poate invers? Pierduta intre personajul ei de fictiune si realitate, Nikki se scufunda progresiv in Imperiul mintii / Inland Empire. </p>

Incoruptibilul

08.09.2018

Un film deloc usor de digerat; vad ca multi par depasiti de film si nu stiu ce sa zica. Ar spune ca "e ok" , lasandu-ne impresia ca au inteles filmul. Insa multi habar nu au despre ce vrea Lynch sa vorbeasca. Tuturor ce vor sa inteleaga capodopera cu pricina le recomand sa vada in Mulholland Drive.

3 0

Engineered

08.09.2018

Să cauți un mesaj în Inland Empire nu este diferit de a căuta să descifrezi un mesaj adânc inserat în mod voit de autori în Un Chien Andalou. Adevărat, spre deosebire de acesta, pelicula lui Lynch nu este un film complet suprarealist și nu merge atât de mult spre avant-gardă încât să abandoneze narațiunea în accepțiunea clasică, dar foarte mult nu mai are. Această opinie a mea este susținută și de următoarea afirmație a lui Lynch : “I saw plenty of holes, H-O-L-E-S. But I didn’t really worry. I would get an idea for a scene and shoot it, get another idea and shoot that. I didn’t know how they would relate.” Este un film experimental din multe puncte de vedere, fiind filmat pe o cameră digitală destul de modestă și finanțat de însuși Lynch. Debordează de energie creativă fiecare scenă fiind un vers dintr-o poezie vizuală. Asemeni lui Tarkovski și lui Bergman, pentru filmele sale Lynch(deși un pic mai direct) a dat naștere unui limbaj propriu, un limbaj specific filmului și care transcede limba omului. Iar tot avântul regizorului este infecțios transmițându-se actorilor dându-le ocazia să joace roluri în care nu ar fi avut altundeva ocazia să se îmbrace. Dar este mai mult de atât, ceva subtil, performațele actorilor transformându-se în adevărate testamente ale psihozei, pentru că viața de artist este o viață trăită sub imperiul posibilei nebunii. La fel și cea de cineast și de actor, iar tributul adus filmului de Lynch și de colaboratorii săi, nu poate fi ignorat.

4 0

GeorgeLazar

08.09.2018

Nu stiu daca 50% din secventele din film au un motiv pentru care exista.Trimit spre ceva sau sunt "abstractizari a nimicului"?Probabil daca il revad pot forumula macar 100 de intrebari. Nu e asa reusit ca celelalte filme a lui Lynch,celelalte ai impresia ca mai exprima ceva,asta e aleatoriu la maxim.Se vede ca a facut scenariu in timp ce filma si din pacate rezultatul e pe masura.

2 0