Into the West (2005)

10 Iunie 2005

3 Iunie 2020

An epic tale of two figures during the American colonization of the west, one white and the other Native American. Jacob Wheeler leaves his dull life behind to strike out west, while Loved By the Buffalo faces his destiny to try to fight a prophecy that his people will be wiped out by the settlers. Jacob marries Loved By the Buffalo's sister Thunder Heart Woman, uniting the two families while around them relations between the two races crumble.

Bci2

01.11.2009

Filmul n-a luat inca un Oscar desi fiind premiat la Emmy asat tot spune mult. Scenele din vestul american in devenire sunt colosale, de proportii epice, cum nu se mai pot vedea astazi. Scenarizarea este deci +++, iar regia nu-i mai prejos. Goana dupa imbogatire rapida prin scoaterea aurului dintr-un raulet din San Francisco este un aspect important din temele abordate de film. Auzim limba Lakota vorbita de acest trib indian; neavand insa expertiza in lingvistica pre-moderna nu stiu daca limba-i reala sau nu--doar inventata de reizor si consultantii filmului, desi suna parca a limba indiana din America de Nord. Este unul din putinele filme western care acorda atentia cuvenita indienilor basinasi, a vietii lor si vitregiilor care rezulta din conflictele cu cuceritorii anglo-americani. Un erou principal, numit Jacob Wheeler, este casatorit cu o femeie Lakota frumoasa si arata ca nu are prejudecati rasiale spre deosebire de marea majoritate a ,colonizatorilor' cuceritori ce le au pe deplin. Armata anglo-americana nu-i prezentata favorabil, cu ofiteri si soldati incercand violuri, care-- din fericire-- in film esueaza; realitatea probabil c-ar fi fost mult mai putin roza. Tratamentul brutal la care armata anglo-americana ii supune pe indienii Lakota, fortandu-i sa se apere, pare sa aiba la baza mai multe adevaruri istorice datorita prejudecatii albilor ca ,singurul indian bun este cel mort'. Intalnire emotionanta intre tatal-anglo-american si fiica lui buna, Margaret, care-i pe jumatate Lakota si pe jumatate anglo-americana. Actrita care joaca rolul Margaretei e frumusica, atragatoare, inteligenta, plina de emotii bune, iubitoare si simpatica. Povestirea ei de iubire cu un alt tanar deosebit--si el fara prejudecati rasiale-- denota un punct de intoarcere in ultimele westerne cu intentii istorice. Actiunile sunt interesante si intretesute; s-a facut o incercare enorma de a-i prezenta pe indienii nord americani fara prejudecatile si nepasarile filmelor western mai vechi; reusita celor fara prejudecati este insa indoielnica vis-a-vis de adevarurile istorice unde tragediile indienilor nord americani predomina. Lacomia dupa aur si imbogatirea rapida a unora din ,,vanatorii de aur" in California dupa 1825, unde apar primele monede si baghete de aur in 1840. In buna parte actiunile preced razboiul civil american dintre Nord si Sud, zis a fi pe tema sclaviei negrilor din statele americane, dar in fapt a fost un razboi pentru stabilirea unui guvern unic federal in Washington cu putere de decizie asupra tuturor statelor nord americane. Multe scene emotionante in film, drama si aventura impletindu-se in mod natural. Cateodata comentarii in stil documentar sunt si ele prezente, dar sunt putine. Aspectul documentar si prea multe actiuni intretesute s-ar putea sa previna filmul de la obtinerea unui Oscar. In bucatele, ca mini-serial TV merita vazut, dar un film continuu de 9 ore, evident nu-i fezabil. Cei care asteapta un film plin de actiuni palpitante din westerne clasice vor fi desigur dezamagiti. Nu ajunge nici la nivelul cinematografic a unei capodopere cum ar fi ,,Razboi si Pace", desi acest film se vrea a fi epic si intr-un anumit sens reuseste prezentand intr-un stil nou viata si peripetiile indienilor nord americani in conflict cu albii anglo-americani lacomi de imbogatire rapida cu munca ,usoara' si putina. Citez aici celebrul rand in vers: ,,Doar castigul fara munca nu e singura pornire?"

1 5

Bci2

01.11.2009

Filmul n-a luat inca un Oscar desi fiind premiat la Emmy asat tot spune mult. Scenele din vestul american in devenire sunt colosale, de proportii epice, cum nu se mai pot vedea astazi. Scenarizarea este deci +++, iar regia nu-i mai prejos. Goana dupa imbogatire rapida prin scoaterea aurului dintr-un raulet din San Francisco este un aspect important din temele abordate de film. Auzim limba Lakota vorbita de acest trib indian; neavand insa expertiza in lingvistica pre-moderna nu stiu daca limba-i reala sau nu--doar inventata de reizor si consultantii filmului, desi suna parca a limba indiana din America de Nord. Este unul din putinele filme western care acorda atentia cuvenita indienilor basinasi, a vietii lor si vitregiilor care rezulta din conflictele cu cuceritorii anglo-americani. Un erou principal, numit Jacob Wheeler, este casatorit cu o femeie Lakota frumoasa si arata ca nu are prejudecati rasiale spre deosebire de marea majoritate a ,colonizatorilor' cuceritori ce le au pe deplin. Armata anglo-americana nu-i prezentata favorabil, cu ofiteri si soldati incercand violuri, care-- din fericire-- in film esueaza; realitatea probabil c-ar fi fost mult mai putin roza. Tratamentul brutal la care armata anglo-americana ii supune pe indienii Lakota, fortandu-i sa se apere, pare sa aiba la baza mai multe adevaruri istorice datorita prejudecatii albilor ca ,singurul indian bun este cel mort'. Intalnire emotionanta intre tatal-anglo-american si fiica lui buna, Margaret, care-i pe jumatate Lakota si pe jumatate anglo-americana. Actrita care joaca rolul Margaretei e frumusica, atragatoare, inteligenta, plina de emotii bune, iubitoare si simpatica. Povestirea ei de iubire cu un alt tanar deosebit--si el fara prejudecati rasiale-- denota un punct de intoarcere in ultimele westerne cu intentii istorice. Actiunile sunt interesante si intretesute; s-a facut o incercare enorma de a-i prezenta pe indienii nord americani fara prejudecatile si nepasarile filmelor western mai vechi; reusita celor fara prejudecati este insa indoielnica vis-a-vis de adevarurile istorice unde tragediile indienilor nord americani predomina. Lacomia dupa aur si imbogatirea rapida a unora din ,,vanatorii de aur" in California dupa 1825, unde apar primele monede si baghete de aur in 1840. In buna parte actiunile preced razboiul civil american dintre Nord si Sud, zis a fi pe tema sclaviei negrilor din statele americane, dar in fapt a fost un razboi pentru stabilirea unui guvern unic federal in Washington cu putere de decizie asupra tuturor statelor nord americane. Multe scene emotionante in film, drama si aventura impletindu-se in mod natural. Cateodata comentarii in stil documentar sunt si ele prezente, dar sunt putine. Aspectul documentar si prea multe actiuni intretesute s-ar putea sa previna filmul de la obtinerea unui Oscar. In bucatele, ca mini-serial TV merita vazut, dar un film continuu de 9 ore, evident nu-i fezabil. Cei care asteapta un film plin de actiuni palpitante din westerne clasice vor fi desigur dezamagiti. Nu ajunge nici la nivelul cinematografic a unei capodopere cum ar fi ,,Razboi si Pace", desi acest film se vrea a fi epic si intr-un anumit sens reuseste prezentand intr-un stil nou viata si peripetiile indienilor nord americani in conflict cu albii anglo-americani lacomi de imbogatire rapida cu munca ,usoara' si putina. Citez aici celebrul rand in vers: Doar ,,castigul fara munca nu e singura pornire?"

1 5

Bci2

01.11.2009

O problema de soft la descarcarea parerii de mai sus: a fost incarcata de doua ori de calculator, desigur in mod ne-intentionat. Speram ca se va gasi o rezolvare a acestei probleme de descarcare dubla care apare foarte rar pe acest server al CRx.

1 5