Into the Wild

Aventuri, Dramă (United States of America)

Sean Penn, Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker

River Road Entertainment, Paramount Vantage, Into the Wild, The Linson Company

11 Septembrie 2007

11 Ianuarie 2008

Crescut într-o suburbie bogată din Washington DC, Christopher McCandless decide la 24 de ani să întrerupă legăturile cu familia, să renunțe la conturile bancare și să plece în sălbăticie. Ajuns în Alaska, Christopher renunță la mașină, își arde și ultimii bani și decide să se decurce singur în ținuturile pustii, vânând și mâncând rădăcini. Corpul lui a fost găsit cu câteva luni de zile mai târziu, cauza decesului fiind probabil inaniția.

ciocan

08.09.2018

un film emotionant, o calatorie de descoperire a adevaratului spirit al omului.

3 4

micasirenaramona

08.09.2018

Un film care mi-a demonstrat faptul ca Sean Penn e genial si ca regizor, nu numai ca actor si care m-a facut sa regret profund nominalizarile Academiei americane de film de anul acesta in sensul ca am simtit ca acest film a fost foarte mult nedreptatit prin evidentierea lui doar la capitolul montaj. Axat pe calatoria initiatica spre Alaska a tanarului absolvent de facultate Cristopher Mc.Candless, filmul vorbeste despre nobletea umana a unui om care renunta la toate averile lui pamantesti in favoarea celor spirituale, donand toate economiile sale in scopuri caritabile, precum si despre incercarile fizice si psihice extreme prin care trebuie sa treaca o persoana pentru a ajunge la maturizare. Povestea este cu atat mai tragica si mai impresionanta cu cat se bazeaza pe fapte reale, avand la baza viata scurta, dar intensa a unui baiat provenit dintr-o familie de vaza din sudul Statelor Unite ale Americii, care decide sa isi testeze limitele si sa isi ia existenta pe cont propriu, luptand pentru a-si implini un ideal. Esecul eroului principal demonstreaza ca idealul nu exista, fiind doar o idee filozofica mult uzitata, dar merita sa incerci sa-l atingi pentru ca important este drumul pe care mergi, nu neaparat rezultatul la care ajungi. Fiecare din oamenii pe care Cristopher ii intalneste in cale si cu care interactioneaza sufleteste il imbogatesc cu ceva, ii impartasesc ceva din propria lor experienta de viata, il invata ce inseamna prietenia, iubirea, intelepciunea, nevoia de a fi alaturi de cineva cu care sa ai anumite afinitati, frica de singuratate, teama de esec si bucuria de a trai fiecare zi ca si cum ar fi ultima. La randul sau, Cristopher isi lasa puternic amprenta asupra cuplului hippiot care traverseaza o criza de instrainare specifica varstei a doua si pe care ii ajuta sa redescopere unul la celalalt valorile care i-au adus impreuna in urma cu multi ani sau asupra batranului vaduv si fara copii, care se izolase in propria singuratate si care nu indraznea sa se reintegreze in societate, pe care tanarul idealist il determina sa isi invinga spaimele sociopatice si teama de neputinta si dezolarea aduse de batranete. Un film impresionant, cutremurator, filozofic, pe alocuri greu de digerat pentru ca nu este deloc usor de inteles si solicita mintea la maximum, dar pe total un film de nota 10, foarte apreciat de critici in tara lui natala, dar nu si de cei care au taiat si spanzurat la decernarea premiilor Oscar. Mare pacat ! Emile Hirsch a avut un rol foarte dificil si solicitant din punct de vedere fizic, iar Sean Penn a aratat ca ii sta bine in scaunul de regizor si ar fi bine sa recidiveze.

29 14

Patronu

08.09.2018

E un film care captivează mai mult dpdv vizual, decât emoțional. Povestea e inspirată din fapte reale și prezintă un presupus drum spre maturiate al eroului principal. Filmul încearcă multe, poate prea multe, motiv pentru care nu de puține ori mi-a lăsat impresia de incoerență. Partea vizuală e foarte frumoasă, cadrele sunt picturale uneori, peisajele superbe, iar modul de expunere reușit, meritul aparținându-i în primul rând lui Sean Penn. Apoi tipul din rolul prin rolul principal face cu adevărat un rol mare, neașteptat de bun având în vedere filmele în care a jucat în ultimii ani, din punctul meu de vedere meritând chiar o nominalizare la Oscar. Nu trebuie să-l uit pe Hal Holbrook, care deși are o apariție extrem de scurtă, condimentează mult filmul. Însă după cum spuneam și la început, filmul nu e doar lapte și miere. Povestea e incoerentă, iar deși Penn încearcă să-și martirizeze personajul, scapă din vedere tocmai convingerile puerile pentru care acesta sfârșește atât de tragic. Per total e un film reușit, ce merită văzut atât pentru partea artisitică, dar și pentru învățăturile morale ce sunt oferite, uneori involuntar, prin greșelile personajului principal.

13 14