Dramă, Istoric (United States of America)

Joshua Michael Stern

Matt Whiteley

Open Road Films, Dillywood, Five Star Institute, Silver Reel

16 August 2013

23 August 2013

<p><span style="font-size: 11pt; line-height: 115%; font-family: Calibri, sans-serif">E nevoie de un singur om pentru pornirea unei revoluții. Steve Jobs. Omul care a schimbat lumea  este povestea extraordinară a lui Steve Jobs (Ashton Kutcher), inovatorul emblematic şi antreprenorul desăvârșit care a făcut imposibilul. Filmul spune povestea inspirațională, și totodată tulburătoare, a omului care a trasat viitorul tehnologiei și a schimbat lumea pentru totdeauna.</span></p>

cameleonii

08.09.2018

Pentru ca este un film autobiografic despre viata lui Steve Jobs, sau mai bine zis un film despre nasterea companiei Apple, imi este destul de greu sa nu fac o comparatie cu “The Social Network”. Ei bine, Jobs reuseste sa aduca în prim plan un lucru care a lipsit cu desavarsire în “The Social Network”: umorul. Sunt destule scene în care replicile personajelor reusesc sa aducă zambetul pe buzele spectatorilor sau chiar usoare rasete. Din pacate, Jobs pierde teren atunci cand vine vorba de coloana sonora. Nu exista niciun fragment muzical care să atraga atentia sau să impresioneze. Si la fel ca si în The Social Network, filmul nu reuseste sa se axeze mai bine pe relatiile dintre personaje, sau sa detalieze mai bine personajele (în special pe cele secundare). Scenariul (care in mod normal se presupunea a fi punctul forte al filmului) este bun, dar nu extraordinar. Sunt destule momente liniare ale filmului, momente care ar fi putut fi inlocuite cu multe alte detalii despre viata lui Steve Jobs, sau detalii despre compania Apple. Tocmai de aceea, probabil vor fi si unii spectatori nemultumiti de faptul că filmul nu patrunde mai adanc în viata lui Steve (de exemplu: Pixar nu este amintit nici macar 2 secunde în film). O mica surpriza pentru mine insa, a fost reprezentata de faptul ca filmul încearca sa se axeze putin si pe viata personala a lui Steve. Este clar ca scenariul pierde în detrimentul actorului și probabil de aceea Jobs nu va beneficia de nicio nominalizare la Oscar sau Golden Globe. In ceea ce il priveste pe actorul principal, pot spune un singur lucru: în trailer, Ashton Kutcher ca si Steve Jobs arata excelent, insă in film arata demential. Nu numai asemanarea fizica dintre cei doi (care este uluitoare) este de remarcat, ci mai ales usurinta cu care Kutcher reuseste sa se adapteze unui rol diametral opus fata de cele cu care ne-a obisnuit. Interpretarea lui este senzatională pe tot parcursul filmului si magistrala în cel putin două momente ale filmului. Primul – in scena de deschidere a filmului în care prezinta pentru prima data noul produs “iPod”, iar al doilea moment – la finalul filmului, atunci când rosteste un discurs de-a dreptul emotionant. Dacă in 2009 revista “Entertainment Weekly” scria un articol numit “Dati-i lui Christian Bale un Oscar pana nu dispare de pe faţa Pamântului”, acum, în 2013, aceeasi revista ar trebui să ia atitudine cu privire la rolul facut de Ashton Kutcher. Si pentru ca exista nemultumiri in ceea ce priveste productia Jobs (Steve Wozniak, co-fondatorul Apple, spunea faptul ca filmul nu reflecta realitatea), aştept cu interes sa vad şi a doua productie despre viata fondatorului Apple. Jobs este unul dintre cele mai bune filme ale anului 2013 pana acum si îl recomand tuturor celor care vor sa vada o altă fata a lui Ashton Kutcher, sau celor care vor să afle mai multe detalii despre viata/compania fondatorului Apple.

3 0

ANTONIOO

08.09.2018

Un film bun,dar care nu m a impresionat cu nimic,, Pare m ai degraba o reclama de 2 ore la nivel mondial .Ma asteptam la o poveste m ai detaliata a fondatorului Apple .Filmul merita vazut pt cel ce a fost Steve Jobs si atat.nota 7

1 2

scylla

08.09.2018

Steve Jobs este unul dintre pionierii in materie de evolutie tehnologica ai lumii. Dupa parerea mea, filmul "Jobs" este printre cele mai bune biografii facute in ultima perioada. Si sa va spun si de ce: pentru ca nu este o biografie a lui Steve Jobs omul ci a lui Steve Jobs geniul. Filmul ne arata doar o mica frantura din viata lui personala si se axeaza strict pe relatia Jobs-Apple, ceea ce mi se pare foarte reusit si foarte bine pus la punct. Un alt mare plus al filmului este lipsa plasarii de produse. Cand vezi ca apare un film despre Steve Jobs si Apple toata lumea s-ar astepta la un "festin" vizual cu iPhone, iPad, iPod, iMac si tot asa. Insa este total invers, in afara de aparitia incredibil de scurta a iPod-ului si al Mac-ului, filmul nu influenteaza cinefilul cu exagerarea de a promova produsele Apple. In ceea ce priveste scenariu au mai existat cateva hibe si momentele monotone, insa nu atat de mult incat sa deranjeze spectatorul sau sa influenteze negativ filmul. Partea cea mai buna a filmului este surprinzator Ashton Kutcher care face de departe cel mai bun rol al carierei. Este foarte realist, se misca la fel ca Jobs, vorbeste ca el si spre norocul sau, arata al naibii de asemanator cu tanarul Steve Jobs. Merita luat in considerare daca nu pentru Oscar, macar pentru un Glob de Aur! Per total, filmul impresioneaza, nu plictiseste si chiar te face sa iti doresti sa nu se termine (lucru intalnit extrem de rar la un film biografic). Il recomand cu cea mai mare placere pentru ca este un film foarte bun din care ai putea invata, pe langa putina istorie moderna, o mare lectie de viata si o reteta a succesului...pentru ca cei care sunt destul de nebuni sa creada ca pot schimba lumea, sunt, intr-un final, cei care o fac!

1 0