John Carter

Acțiune, Aventuri, SF (United States of America)

Andrew Stanton

Walt Disney Pictures

7 Martie 2012

9 Martie 2012

Inspirata din romanul "A Princess of Mars" al autorului Edgar Rice Burroughs, primul volum dintr-o serie de 11 care a fost publicat in anul 1912, fantezia SF "John Carter" il are in centrul actiunii pe eroul cu acelasi nume, un veteran al Razboiului Civil, care a luptat de partea Confederatiei si care s-a ascuns din calea indienilor apasi intr-o pestera, fara sa stie ca este vorba despre o poarta a timpului si ca va fi teleportat pe planeta Barsoom (Marte). Desi initial planeta Marte se asemana cu Terra in ceea ce priveste conditiile de mediu, subtierea atmosferei si secarea oceanelor au transformat-o intr-o regiune arida si neospitaliera, iar conflictul de proportii epice dintre Red Martians si Green Martians a adus-o in pragul distrugerii. John Carter este luat prizonier de catre Green Martians, creaturi barbare de culoare verde, cu patru brate si cu o inaltime de peste 3,5 metri, dar reuseste sa evadeze si ii ajuta pe Tars Tarkas, printesa Dejah Thoris si poporul lor de Red Martians sa isi infrunte dusmanii. Dandu-si seama ca poate inclina balanta victoriei intr-o parte sau in alta datorita fortei lui superioare si ca in mainile sale sta salvarea planetei Barsoom, John Carter se indragosteste de frumoasa Dejah Thoris si lupta alaturi de ea.

cristimilan7

08.09.2018

Veteran al Razboiului Civil, John Carter este mutat pe planeta Marte. Barbatul descopera un habitat si o biosfera luxuriante, ale caror principali locuitori sunt niste barbari verzi, inalti de peste 3 metri. Prizonier temporar al acestor creaturi, John reuseste sa scape dupa o vreme, dar o intalneste pe superba printesa Dejah Thoris, aflata intr-o situatie disperata si avand nevoie de un salvator.

5 10

redddog

08.09.2018

dragutz filmul....merita vazut chiar daca efectele 3D lipsesc :)

3 4

delfinasu

08.09.2018

Ma asteptam la un film ceva mai deosebit avand in vedere bugetul urias de $250M pe care Andrew Stanton l-a avut la dispozitie. In plus, are dezavantajul de a se fi lansat prea tarziu, dupa Star Wars si Avatar, filme care s-au inspirat din opera lui Edgar Rice Burroughs, scriitor care va ramane insa in constiinta cititorilor ca fiind "parintele" lui Tarzan. "A Princess of Mars" a fost baza de inspiratie pentru George Lucas, iar James Cameron a dus TOTUL la un alt nivel, astfel ca pretentiile noastre odata cu trecerea timpului au tot crescut si cresc in continuare. Din pacate ca si spectator, primesti o poveste deja-vu de prea multe ori, cu foarte putine momente de umor, personajul cel mai amuzant fiind unul CGI - Woola, cainele martian loial si luptator. Totodata ai senzatia ca anumite secvente de lupta sunt cam haotice si unele momente sunt plictisitoare. Trec minute bune pana eroul ajunge pe Marte si abia dupa ce se intalneste cu printesa simti ca incepe actiunea cu adevarat, motiv pentru care filmul pare destul de lung - tine totusi peste 2 ore. Nu pot trece cu vederea peste Lynn Collins, o printesa razboinica cu muschiuleti la picioare si maini, dar care emana destula senzualitate, inteligenta si feminitate, dar si indemanare in ceea ce priveste manuirea sabiei. Si Taylor Kitsch, pe care l-am remarcat in X-Men: Wolverine, face o treaba buna in rolul principal, chiar daca aduce putin cu un Prince of Persia. Raman totusi multe personaje secundare insuficient dezvoltate, in frunte cu cele interpretate de Mark Strong si James Purefoy. 3D-ul nu aduce niciun plus povestii, desi ar fi trebuit sa contribuie din plin, mai ales la anumite secvente de actiune. Anumite cadre si unghiuri de filmare sunt prost alese. Nici muzica nu accentueaza un film ce s-a dorit a fi de proportii epice. Avem totusi o planeta Marte destul de interesanta, avand la baza cadre din Utah accesorizate cu elemente CGI diferite pentru fiecare dintre cele 3 civilizatii. Nu am avut insa senzatia ca li se va intampla ceva rau eroilor principali nici macar pentru o clipa, motiv pentru care nu am simtit niciun fel de emotie, niciun tremur. Filmul nu a avut suspans, fiind destul de previzibil. Eroul o salveaza pe printesa si ramane cu ea. O poveste clasica, dar care pana la sfarsitul iminent si fericit, nu a avut niciun twist remarcabil. Filmul nu e totusi un fiasco total in adevaratul sens al cuvantului, dar nici un clasic. Ramai cu un gust amar de ce-ar fi fost daca acest film s-ar fi lansat inainte de Star Wars, avand insa la dispozitie tehnologia de acum. Fascinatia dezastrului, a esecului, este mai mare decat cea a succesului, motiv pentru care acestui film i s-a cantat prohodul cu luni bune inainte de lansarea oficiala. Totul s-a datorat marketingului celor de la Disney, ce s-a dovedit total ineficient si neinspirat, cu greseli capitale de-a lungul timpului, nereusind sa puna accent macar pe putinele atuuri ale filmului, un film care insa nu este o capodopera. Mai degraba unul destul de slabut. Segmentul tinta pentru acest film il vad compus in principal din baieti de 11-15 ani, public care il va aprecia mai mult decat mine. Eu nu pot sa-i dau mai mult de 6.4/10.

16 10