Dramă, Romantic (United Kingdom)

Michael Winterbottom

Hossein Amini

Revolution Films, British Broadcasting Corporation, PolyGram Filmed Entertainment

6 Februarie 1996

12 Mai 2021

<p align="left">Ecranizarea romanului "Jude the Obscure " a scriitorului  şi poetului naturalist britanic Thomas Hardy, filmul reda lupta tanarului Jude Fawley (Christopher Eccleston), absolvent de Harward care doreste sa-si continue studiile universitare dar caruia soarta ii este potrivnica. Sarac si obscur, dornic de asi desavarsi educatia, el nu reuseste decat sa se angajeze intr-o cariera de piatra unde cunoaste o tanara femeie pe care o ia de sotie, dar care nu ii este deloc potrivita. Neimplinit, nefericit el nu se descurajeaza nici cand sotia il paraseste, pleaca la oras unde o intalneste pe frumoasa si inteligenta Sue (Kate Winsllet)o verisoara de-a sa la fel de visatoare si nonconformista ca si el. Cei doi se indragostesc si intemeiaza o familie in afara legilor bisericii si a societatii.</p><p align="left">Cand lui Jude i se trimite de catre fosta sotie, baietelul lor pentru a-l creste, se descurca din ce in ce mai greu cu trei copii, gasesc din ce in ce mai greu de lucru si un adapost deasupra capului iar, o vorba "spusa in vant"...ca saracia este din cauza ca sunt prea multi, provoaca o adevarata tragedie , ca in toate romanele acestui autor, marcate de descrieri poetice, iubire dusa pana la sacrificiu dar si fatalism.</p>

08.09.2018

Ca si in celelalte romane scrise de Thomas Hardy Far from the Madding Crowd ,The Return of the Native ,The Mayor of Casterbridge ,The Woodlanders ,Tess of the d'Urbervilles, si Jude the Obscure(JUDE NESTIUTUL), ecranizate de-a lungul vremii , povestile sunt atat de induiosatoare, pline de iubire dar si de neimpliniri ce duc la deznodaminte tragice. Interpretarea este reusita, scenariul desi nu "copie"cu fidelitate romanul, este de apreciat iar, filmul poate fi considerat o ecranizare exceptionala.

3 1

Juristul

08.09.2018

Filmul este inspirat de romanul lui Thomas Hardy "Jude nestiutul", povestea unui tanar neconventional care lupta impotriva limitelor unei societati rigide si restrictive.Jude Fawley (Christopher Eccleston) este un tanar cu vise marete care isi doreste sa poata urma cursuri universitare si sa-si desavarseasca educatia. Din pacate, soarta-i este potrivnica si Jude se trezeste fortat sa-si ia o slujba la o cariera de piatra. Curand, el se casatoreste cu o fata langa care descopera insa ca nu gaseste ceea ce si-ar fi dorit. Sotia sa nu-l intelege si il face sa se simta neimplinit si nefericit. Chiar daca lucrurile nu merg asa cum si-ar fi dorit, Jude nu se descurajeaza si ramane credincios visurilor sale. Cativa ani mai tarziu, cand sotia il paraseste, Jude hotaraste sa plece la oras. Aici o intalneste pe Sue, frumoasa sa verisoara, care este cel putin la fel de inteligenta ca si el, si dispretuieste conventiile si prejudecatile existente in societate, in aceeasi masura. Cei doi descopera ca au foarte multe in comun si in scurt timp, cei doi se indragostesc. Pentru a evita un scandal public, Jude si Sue trebuie sa-si tina iubirea departe de ochii dezaprobatori ai lumii. Chiar daca regizorul nu pastreaza intocmai scenariul cartii, filmul este o ecranizare exceptionala.

0 2

girlie_girlie

08.09.2018