Julius Caesar

Julius Caesar

Dramă, Istoric (United States of America)

Joseph L. Mankiewicz, Angela Robinson

Metro-Goldwyn-Mayer

20 Octombrie 2021

Ecranizare a unei piese de teatru a lui Shakespeare, cu o distributie plina de nume grele ale cinematografiei, povestea spune povestea lui Iulius Caesar, un comandant militar transormat intr-un zeu al Romei dupa ce a repurtat numeroase succese militare. Dar popularitatea acestuia si sustinerea de care se bucura in randul cetatenilor Romei face ca el sa fie un ghimpe in coasta Senatului. De aceea, cativa senatori romani, in frunte cu Caius si Brutus, organizeaza asasinarea lui Iulius. Marc Antoniu, generalul care ii ramane fidel indiferent de situatie zeului Romei, vrea sa ii razbune moartea.

tianne

08.09.2018

Cu o super-distributie filmul are totusi in prim-plan pe Marc Antoniu-Marlon Brando care face aici un rol cu adevarat impresionant, motivul principal pentru care merita sa il vedeti.

2 0

Bibi_TM

08.09.2018

Marlon Brando este unul dintre actorii de referinta pentru perioada cinematografiei de dupa cel de-al 2-lea Razboi Mondial. Chiar daca rolurile cele mai cunoscute sunt cele din "Nasul" sau "Apocalipsul acum", in pelicula "Julius Caesar", regizata de Joseph L. Mankiewicz, Brando este magnific. Adaptare inspirata si fidela a piesei lui William Shakespeare, filmul a castigat numeroase premii, a fost nominalizat la alte cateva, ramanand si astazi una dintre cele mai bune ecranizari ale unei piese de teatru. Marlon Brando, desi la inceput privit cu neincredere, a impresionat suficient pentru a primi oferta unui rol la care multi actori doar viseaza - Hamlet. Din pacate, Brando a gandit ca nu i se potriveste si a refuzat.

1 0

Bci2

08.09.2018

Istoria lui Cezar cel Mare al imperiului roman va fi spusa de mai multe ori, dar filmul acest ii adauga o noua dimensiune umana, vazuta prin prisma lui Marcus Antonius care zice la inmormantarea lui Cezar, dupa ce acesta din urma fusese asasinat de Brutus--fiul sau adoptiv si iubit de Cezar, si de complicii sai-- senatori rrepublicani: ,,Dar Brutus e un om onorabil si eu nu pot sa va citesc testamentul lui Cezar care va lasa voua, cetatenilor Romei, mai tot ce-i in Roma de valoare... de frica sa nu-l contrazic pe Brutus, care-i un om ,onorabil' ... Citeste Brutus testamentul lui Cezar! il roaga toata lumea cetatenilor adunati la funeraliile lui Cezar; Citeste-l imediat!!! zice din nou lumea asteptind cu sufletul la gura ce a spus marele Cezar in testamentul sau pentru ei, deja regretat acum de multimea romana infiorata si fara rabdare...

1 6