Jump! (2008)

Jump!

Documentar, Dramă (Austria, United Kingdom)

Joshua Sinclair

19 Iunie 2008

25 Iunie 2021

<p align="left">Jump este o drama a lui Philippe Halsman, un tanar evreu. Petrecuta in anul 1928 in Austria, in timpul ascensiunii fascismului,drama descrie relatia neobisnuita dintre Philippe si tatal lui. Antisemintismul perioadei respective a fost in defavoarea lui Phillipe, acuzat ca si-ar fi ucis tatal, desi situatia era cel putin ciudata. Cei doi faceau o escalada cand, se pare tatal sau a alunecat si a cazut. Phillipe s-a dus dupa ajutor, insa la intoarcere si-a gasit tatal ucis, in conditii groaznice.Fiul a fost acuzat de crima si s-a facut totul pentru a nu se putea apara decent.Gasit vinovat, in aceste conditii, el este condamnat la inchisoare pentru 10 ani. Pentru el vor interveni mai multe personalitati ale vremii, lucru care ii va fi de folos, insa se pare ca traumele provocate in timpul procesului i-au fost greu de uiotat. Care a fost oare aqdevarul? Phillippe si-a ucis tatal? Sau totul a fost doar o inscenare antisemita?</p>

danieljucan

08.09.2018

Povestea are loc undeva inainte de primul razboi mondial, cand ura fata de evrei incepe sa fie tot mai evidenta. E vorba de o familie de evrei, tatal moare misterios' iar fiul sau este condamnat de autoritati ca fiind criminalul, venind cu probe irelevante si chiar false, de fapt motivul real fiind acuzarea ca e evreu si trebuie sa moara. Patrick Swayze e avocatul apararii si are o sarcina foarte grea de a combate ura celor din juc, ura rasiala pt. a-si salva clientul. Filmul e realizat dupa o intamplare reala.

2 2

ioanlaslo

08.09.2018

Filmul are o poveste bazata pe notitele ramase dupa un proces care a devenit celebru, fiind considerat prima nedreptate flagranta facuta de curentul national socialist unui evreu.Jump este o drama a lui Philippe Halsman, un tanar evreu. Petrecuta in anul 1928 in Austria, in timpul ascensiunii fascismului,drama descrie relatia neobisnuita dintre Philippe si tatal lui. Antisemintismul perioadei respective a fost in defavoarea lui Phillipe, acuzat ca si-ar fi ucis tatal, desi situatia era cel putin ciudata. Cei doi faceau o escalada cand, se pare tatal sau a alunecat si a cazut. Phillipe s-a dus dupa ajutor, insa la intoarcere si-a gasit tatal ucis, in conditii groaznice.Fiul a fost acuzat de crima si s-a facut totul pentru a nu se putea apara decent.Gasit vinovat, in aceste conditii, el este condamnat la inchisoare pentru 10 ani. Pentru el vor interveni mai multe personalitati ale vremii, lucru care ii va fi de folos, insa se pare ca traumele provocate in timpul procesului i-au fost greu de uitat. Care a fost oare adevarul? Phillippe si-a ucis tatal? Sau totul a fost doar o inscenare antisemita? Filmul merge pe ipoteze, in conditiile in care Phillipe nu isi mai aminteste nimic. Soputia pe care o propune este insa prost aleasa, din pacate. Jaful puteafi realizat si fara uciderea lui Morduch Halsman, in conditiile in care el era accidentat atat de grav. Dar pana la urma filmul nu este unul de natura politista. Intereseaza asta mai putin pe cel care l-a creat. El doreste doar sa induca starea in care se afla lumea in acel moment. Cata vreme aceasta era domintata de intoleranta si idei antisemite, conta mai putin care era adevarul. Scena discutiei dintre avocatul acuzarii si judecator este relevanta in acest sens: " tu nu ai vazut schimbarile politice care vin?eu imi voi pierde postul , iar tu nu vei mai fi procuror.e prea tarziu pentru noi ". Rolul facut de Patrick Swayze, acela al avocatului apararii, este unul de maturitate. E departe de tot ce a jucat actorul pana acum si parca se vede in el suferinta. Nu vreau sa fac legatura cu momentul in care se afla actorul, dar parca asta este oarecum inevitabil. Pentru ca daq senzatia de rol matur din toate punctele de vedere, de rol de final de cariera.

2 2

kasmyn

08.09.2018