SF, Fantasy, Acțiune, Aventuri (United States of America)

Lana Wachowski, Lilly Wachowski

Lilly Wachowski, Lana Wachowski

Anarchos Productions, Village Roadshow Pictures, Dune Entertainment, Warner Bros. Pictures

4 Februarie 2015

6 Februarie 2015

<p>Omenirea se află pe o treaptă inferioară a universului, cu posibilități infinite de evoluție. Ființe superioare ne supraveghează de pe diverse planete sau luni. Conflictul se declanșează datorită prezenței pe Pământ a unei femei, o emigrantă din Rusia, care este femeie de serviciu, dar posedă acelasi bagaj genetic ca al unei puternice ființe extraterestre, numită "Regina Universului". După ce este descoperită, tânăra devine inamica principală a acestei creaturi, care angajează un vânator de recompense să o ucidă. Asasinul se îndrăgostește de tânără și astfel începe o cursă pentru libertate plină de aventuri și amenințări.</p>

mdomnita

08.09.2018

Mă miră faptul că nimeni nu a adăugat un comentariu în aproape o săptămînă de cînd a apărut filmul. Jupiter Ascending e un film despre care pot spune multe. Părerea mea e că frații Wachovski au fost destul de dezamăgiți de insuccesul pe care l-au avut cu Cloud Atlas (un film pe tema reîncarnării prea greu pentru majoritatea spectatorilor, părerea mea) au zis "ok, nouă ne place povestea asta cu viețile paralele, cu reîncarnarea, ne place și aia cu mașinăriile din matrix care controlează lumea fără ca noi să avem habar, hai să facem un film mai puțin serios despre asta, unul mai... pentru tot poporul". Și de fapt asta e Jupiter Ascending: un film pe teme SF destul de interesante dar făcut pe înțelesul tuturor, ai putea spune că e filosofia reîncarnării și extratereștrilor pusă pe tavă. Mie mi s-a părut a fi un film bun, o abordare amuzantă asupra unor idei interesante condimentată cu efecte speciale reușite. Scenariul nu m-a lăsat nicio secundă să mă plictisesc, chiar dacă nu e genul ăla de film care mă dă pe spate cum a fost Matrix sau Cloud Atlas. Cu referințe mai mult sau mai puțin evidente la povești și la diverse filme SF, cu un scenariu care se cere urmărit cu atenție de la cap la coadă și cu faze amuzante suficiente încît să facă spectatorii să iasă de la film cu zîmbetul pe buze, eu zic că Wachovski au reușit ceea ce și-au dorit: un film SF pentru toată lumea, antrenant și pe alocuri amuzant fără să devină totuși o prostie de film gen Chronicles of Riddick. Ok, dacă e să mă dau critic de film, sunt și o groază de chestii negative de zis, de la efectele speciale care uneori devin stupide la "vai uite ce clișeu evident că asta urma să se întîmple" la "bine, dar gagica aia care zboară peste vulcani și iese din clădiri în flăcări nici măcar nu își murdărește ciorapii?" șamd. Dar Jupiter Ascending nu e un film care să pretindă Oscarul pentru scenariu sau așa. E un film făcut pentru amuzamentul oamenilor care va face pe oricine să se simtă bine. Și la care merită să mergeți după ce lăsați acasă propria latură de critic de film.

2 1

roby_ss

08.09.2018

Tocmai l-am vazut la cinema. Deja e prea mult pentru mine, prea mult din partea celor 2 frati. Am inceput cu Matrix si am zis ca e OK. Au urmat cele 2 sequel-uri, V, Cloud Atlas si acum Jupiter ...., dar deja cred ca m-am cam plictisit, vorba aia: ce e prea mult, strica. Prea multe personaje cu aspect androgin / hermafroditi - inteleg ca unul din cei 2 autori e nehotarat, dar ....... totusi. Prea multe personaje cu rol mesianic. Prea mult machiaj aplicat pe fata actorilor masculini .... sau ceva de genul masculin ..... oricum. Prea multe scene sado-maso. Prea multe reincarnari, si idei ca viata e un vis. Prea mult.

4 4

Gogabii.Gabi

08.09.2018

In tot filmul are loc lupta dintre extraterestrii de diferite soiuri . Mie mi se pare ca nu are nici un mesaj pentru spectator.. defapt e un film de actiune + SF. Daca va plac filmele cu impuscaturi probabil o sa va placa filmul acesta.

2 3