Fratii (1985)

Kane & Abel

17 Noiembrie 1985

3 Iunie 2020

William Lowell Kane face parte dintr-o familie de bancheri din New England iar Abel Rosnovski este un emigrant din Polonia, fiul unui baron local. Doua persoane nascute in aceeasi zi, in tari diferite, cu destine distincte, dar care, atunci cand se vor intalni, vor retrai unul dintre cele mai vechi conflicte care au existat vreodata, cel legat de lupta pentru putere. <br />Abel , copil sărac, dupa ce si-a petrecut multi ani intr-o tabara de prizonieri din Rusia, reuseste sa fuga in Turcia si de acolo in Statele Unite, unde in scurt timp va reusi sa creeze unul dintre cele mai luxoase lanturi hoteliere din intreaga lume. <br />El are şanse să facă avere, cu o condiţie: banca al cărei proprietar este tânărul Kane să îi acorde împrumutul de care are nevoie ca de aer. Dar este refuzat şi Abel jură să se răzbune. Cei doi devin duşmani de moarte şi viaţa lor devine o continuă încercare de a se distruge unul pe celălalt. Răzbunarea devine o obsesie pasională, mai importantă chiar decât carierele şi familiile lor. Amandoi devin oameni de succes in America pe care destinul ii pune fata-n fata, timp de 65 de ani, pana vor iesi la suprafata secrete bine ascunse.

Juristul

26.09.2009

Ca dupa zeci de ani de razboi crancen intre ei,sa ajunga sa devina cuscri si in final Abel sa afle,ca de fapt,ANONIMUL,care virase banii pentru oprirea falimentului hotelului si repunerea lui pe picioare,a fost tocmai Kane.Un film uluitor,de o extraordinara realitate despre "Plata si Rasplata-in fapte".Modul un care fiecare actor isi traieste rolul,te face sa vibrezi alaturi de ei si sa stai cu toata atentia concentrata asupra actiunii filmului.Unul din cele mai bune filme ,ce au ramas si vor ramane in "Filmoteca de Aur" a Cinematografiei. Impecabil,din toate punctele de vedere,mai ales ca regizorul a tinut mortis sa respecte "Romanul", impunand Scenaristului sa refaca de zeci de ori replicile,cu exactitatea paginilor cartii.

2 1

07.09.2009

Unul, milionar din Boston, celalalt un emigrant polonez sarac, nascuti in aceeasi zi a anului 1906 ajung in protipendada societatii americane a secolului XX. Traversand o perioada de 60 de ani, romanul Cain si Abel este o poveste captivanta despre doi oameni de afaceri puternici si neinduratori, a caror ultima confruntare zguduie lumea financiara si propriile lor vieti. Daca Premiul Nobel s-ar acorda pentru arta povestirii, Jeffrey Archer l-ar primi cu certitudine. Daca Premiul Oscar s-ar acorda si mini serialelor, amandoi fratii l-ar lua si s-ar omora pentru el, conform bibliei! " În familia lui Adam şi Eva se nasc copii. Primul a fost Cain, apoi Abel. Aceşti copii mereu întrebau pe părinţii lor despre istoria familiei lor. Desigur că Adam şi Eva le povestea despre cum au fost ei creaţi de Dumnezeu, că ei nu au mamă, nu au fraţi, nu au surori, nu au spiţă de neam, dar au început al zilelor şi sfârşit al vieţii. De la părinţi copiii au aflat despre tot ce s-a întâmplat cu familia lor. Copiii aveau frică de animale. S-au împrietenit însă cu cele blânde; unul din ei devine păstor, altul devine agricultor, împreună cu ei lucrau şi părinţii lor. Adam, Eva şi copiii aduc jertfe lui Dumnezeu. Copiii au aflat de la părinţi despre jertfele plăcute lui Dumnezeu. Abel era un băiat liniştit, calm supus şi ascultător de Dumnezeu şi de părinţi. Vedem că Dumnezeu nu pierde legătura cu omul creat de El, ţine toate lucrurile sub control. Abel având frică de Dumnezeu aducea jertfe din mieii nou născuţi, miei fără cusur, care Îl reprezenta pe Mielul lui Dumnezeu. Lui Dumnezeu îi plăcea aceste jertfe şi ele erau primite. Cain era un copil cu un caracter mai repezit, nu era ca Abel. Fiind agricultor a hotărât să aducă jertfe lui Dumnezeu din ceea ce creştea el ca agricultor. Desigur că lui Dumnezeu nu I-a plăcut asemenea jertfe. Jertfele lui Cain erau din culturile crescute pe pământul blestemat, unde creşteau şi spini şi pălămidă. Este clar că jertfa lui Cain nu a fost plăcută lui Dumnezeu. Cain a văzut că Dumnezeu primeşte numai jertfele lui Abel şi ale lui nu. Cain fiind instruit de Satana ia o hotărâre în inima sa ca să-l omoare pe Abel şi atunci Dumnezeu va primi jertfa lui, că nu va avea cine aduce altă jertfă. Ce planuri josnice face Satana prin Cain. Cain se putea opune Satanei. "Păcatul pândeşte la uşă, dar tu POŢI să-l stăpâneşti", dar n-a făcut-o. Robul ascultă de stăpân, dar de data aceasta stăpânul este Satana. Într-adevăr Cain îl cheamă pe Abel la câmp şi cu puterea Satanei îi declară război şi-l biruieşte. Aceasta este a doua biruinţă pe pământ a Satanei. Cain îl omoară pe fratele lui, Abel. Când Dumnezeu îl întreabă unde este fratele tău Abel, el instruit de Satana minte că nu ştie unde este. Cain comite o mulţime de păcate, devine rău, neascultător, ucigaş, mincinos. Este primul om pe pământ după placul Satanei Desigur Cain a primit răsplata cuvenită de la Dumnezeu...." UN SERIAL DE NOTA 10 !

4 0

12.08.2014

Il privesc cu aceeasi placere in reluare la Pro tv. O poveste minunata in intrepretarea unui regal actoricesc. Ce seriale se faceau candva ...care au ramas nemuritoare in amintirea mea