Romantic, Dramă (United States of America)

Terrence Malick

Terrence Malick

Waypoint Entertainment, Dogwood Films

8 Februarie 2015

30 Noiembrie 2020

<p>Rick, un scenarist care trăiește în Los Angeles încearcă să dea sens evenimentelor bizare care se petrec în jurul lui. Viața lui pare să oglindească legenda unui tânăr prinț, al cărui tată era regele Estului. Prințul a fost trimis în Egipt în căutarea unei perle, dar când a ajuns i s-a dat să bea dintr-o cupă și a căzut într-un somn profund, uitând și de perlă și de tatăl său, regele.</p>

08.09.2018

Terrence Malick a revenit in atentia publicului in ultimi ani cu doua filme bune, excelent realizate in opinia mea. Cineastul a gasit o noua abordare vizuala care pare sa nu aibe limite in procesul creativ al acestuia. Astfel "The Tree of Life" si "To The Wonder" au fost o imensa sursa de aer proaspat intr-un mediu rarefiat si poluat in mare masura. Iar acelasi lucru se intampla si cu "Knight of Cups". Productia acestui nou titlu a fost una foarte indelungata, pelicula fiind filmata in urma cu cativa ani. Numele aflate in distributie sunt extrem de cunoscute, iar alaturi de Malick, in procesul de productie a fost implicat si genialul Emmanuel Lubezki. Filmul este luxuriant si bogat din punct de vedere vizual, exact ce asteptam de la acest film. Acelasi mod unic de filmare care pur si simplu iti provoaca o deosebita stare psihica. Adaugam si cinematografia lui Lubezki iar astfel Knight of Cups prinde si mai multa profunzime. Cadrele statice si lungi care surprind natura sunt atat de graitoare iar luminiile noptii atat de stralucitoare. Sufletul orasului surprins intr-o maniera diferita, negativa intr-o oarecare masura. Povestea este aparent simpla insa transpusa intr-un tablou mult prea amplu. Inceputul filmului, acel monolog intr-o mare masura prezinta tema filmului. O legenda foarte interesanta, plina de meditatie care este transpusa in zilele noastre, intr-un mediu mult mai superficial in care multe lucruri te pot "adormi" in cautarea "perlei". Astfel pe baza acesei introduceri filmul incepe sa isi desfasoare cadrele complexe sau chiar mai simpliste uneori insa tot cu un farmec aparte. Simbolistica este prezenta si este dificil de intereptat in multe momente sau chiar greu de identificat. Dialogul nu reprezinta metoda principala de construi in acest film, vizual-ul, gesturile actorilor si fundalul muzical adauga piesele la acest puzzle dificil de alcatuit. Cu siguranta plictiseste insa trebuie sa sti la ce sa te astepti din partea acestuia. Cred ca publicul restrans care sa familiarizat si fascinat in trecutul recent cu munca depusa de cineast v-a gasi si Knight of Cups un film interesant din atatea motive. In alte cazuri este greu de spus, mai mult ca sigur il ve-ti blama sau chiar opri dupa un scurt timp. Nu este pentru oricine. Mie mi-a placut destul de mult insa nu primeste exact aceasi nota ca filmele precedente mentionate mai sus. Putin mai slab notat pentru ca totusi nu si-a lasat amprenta atat de intens asupra mea chiar daca inteleg mesajul profund. Viata mea nu este atat de distrasa, traiesc o viata simpla, m-am trezit de mult timp insa cu toate astea nu am gasit perla si nici nu stiu cand se v-a intampla asta. Nota 7 pentru film si astept cu un oarecare entuziasm urmatorul film al lui Malick, Weightless.

0 0

08.09.2018

fara indoiala face parte din categoria cinematografului de arta; acest film e destinat numai amatorilor acesti tip de film.