Kundun

Dramă (United States of America)

Martin Scorsese

Touchstone Pictures

25 Decembrie 1997

24 Iulie 2021

<p>Filmul urmareste viata celui de-al paisprezecelea Dalai Lama. Insusi Dalai Lama a contribuit la scrierea scenariului, care il portretizeaza pe lider in patru etape diferite ale vietii lui. Nascut intr-o zona izolata, noul conducator e observat de mai multi calugari, care decid ca el este reincarnarea al Buddha al Compasiunii. In 1944, el se foloseste de reviste americane si buletine de stiri pentru a tine pasul cu desfasurarea razboiului, iar apoi trebuie sa faca fata brutalei ocupatii comuniste chineze. Dalai Lama insista ca ocupatia militara sa fie ridicata de pe comunitatea Tibetana, dar Mao refuza.</p>

Raya

08.09.2018

Pentru cei care nu ştiu mai nimic despre liderul spiritual, viaţa lui Dalai Lama redată din film nu-i va impresiona, prea puţine replici prin care să se redea grandoarea filosofiei budiste, profunzimile ei, adevărurile acesteia. Povestea se reduce la drama unui conducător al unui mic stat, obligat să aleagă exilul pentru a păstra speranţa poporului într-un viitor liber. Actorii asiatici nu strălucesc, dar cum religia lor cere păstrarea liniştii interioare, detaşarea de lumesc, chipurile lor sunt adesea impasibile. O notă de nostalgie finală în care Dalai Lama priveşte din India spre Tibetul natal cu luneta, nu reuşeşte să redea gravitatea şi amploarea faptelor.

3 1

GeorgeLazar

08.09.2018

In prima parte a filmului cred ca m-am intrebat daca se parodiaza cultura tibetana. Un copil ales aproape aleatoriu, arogant, ajunge liderul spiritual al unul popor. Pe parcurs, filmul incepe sa se deschida intr-o maniera mai serioasa, din pacate ai feelingul ca se intampla prea multe lucruri. Melodia aia de pe fundal...si tot timpul se petrec multe, parca ar fi un documentar. Pe filozofia budista se insista insuficient si nu stiu, firul narativ e prea agitat.

1 0