Kurtlar vadisi - Irak

Aventuri, Dramă, Acțiune (Turkey)

Serdar Akar, Sadullah Şentürk, Nelson McCormick

Pana Film

3 Februarie 2006

5 Mai 2006

Dupa al doilea razboi din golf, Irakul este impartit in zone de influenta intre americani, kurzi, arabi si irakieni. Dar cand americanii savarsesc numeroase abuzuri, precum uciderea unui grup de oameni care participau la o nunta, printre care si mirele, toata comunitatea se uneste impotriva lor. Kurtlar vadisi este povestea adevarata a vietii din Irak, cu prezentari detaliate a abuzurilor infaptuite de americani si a luptei locuitorilor acestei tari impotriva eliberatorilor.

Gilas

08.09.2018

Cel mai scump film din istoria cinematografiei turcesti, cu un buget de aproape 10 milioane de dolari, este o adevarata fresca a lumii musulmane, cu ritualuri exotice, principi de viata si cultul centurii cu dinamita a "bombelor umane". Este un manifest explicit impotriva dominatiei americane in Irak si, in ciuda faptului ca din distributie fac parte si actori americani (printre care si Billy Zane, in rolul guvernatorului american al Irakului), fiecare secventa musteste a antiamericanism. Dealtfel, filmul debuteaza chiar cu momentul in care, dupa cel de-al doilea razboi din Golf, americanii isi aresteaza aliatii turci de la o baza din zona ocupata de kurzi, sub pretextul ca ar fi teroristi. Apoi, renuntand la tabuu-rile consacrate ale cinematografiei, scenaristii "confectioneaza" in detaliu secventa uciderii unui copil kurd de catre un robocop american (micutul a introdus o nuielusa in teava armei soldatului, care s-a enervat si a apasat pe tragaci), apoi uciderea cu sange rece a mai multor prizonieri transportati cu o duba frigorifica si, apogeul relelor puse in seama americanilor, este redat in reconstituirea unor scene de tortura din inchisoarea de trista amintire pentru Unchiul Sam - ABU GHRAIB. Un film absolut incredibil, si daca 20% din scenariu ar fi inspirat din realitate, care, probabil, never nu va putea fi vazut intr-un cinematograf de peste Ocean. Nota 8,5

2 0

08.09.2018

am avut alte asteptari de la acest film; ca musteste de antiamericanism sunt de acord, acu dumnezeu stie cat e real si cat fictiune in scenariul filmului; o samanta de adevar este in el pentru ca se stie ca americanii, ca orice forta de ocupatie din lumea asta, s-au dedat la abuzuri, dar nu cred ca la un asemenea nivel; oricum filmul e clar propagandistic; daca e sa luam si punctele bune ar fi unul si anume acela ca incearca sa stauieze clar ca islamul in sine ca religie nu propavaduieste terorismul, din contra il condamna; ce nu mi-a placut a fost parfumul de telenovela, filmul nu se deosebeste prea mult de seria rambo a americanilor pe care realizatorii filmului ii urasc din toti rarunchii ( or fi avand si motive ) ; filmul e exagerat de lung nestiind sa imbine armonios traditiile musulmane cu scenele de actiune. am remarcat-o pozitiv pe actrita Bergüzar Korel care e frumoasa si nu m-ar mira sa o vad maine poimane intr-un film de actiune american pentru ca rolurile de femeie musulmana obisnuita nu i se potrivesc, pe cand cele din filmele de actiune da.

0 0

dyon

08.09.2018