La Pianiste

Dramă, Romantic (Austria, France)

Michael Haneke

ARTE, Bavaria Film International, Bayerischer Rundfunk (BR), Centre National de la Cinématographie, Canal+

14 Mai 2001

15 Ianuarie 2021

<p>Erica Kohut e profesoara de pian la Conservatorul din Viena. Erica are putin peste patruzeci de ani si locuieste inca cu mama ei. Prinsa intr-o existenta dezolanta, singurele momente de libertate sunt cele in care viziteaza cinematografe porno si showuri de striptease. Viata ei sexuala e formata din voyeurism morbd si auto-mutilari masochiste. Existenta pare sa nu ii acorde nicio sansa la fericire sau de scapare din rutina ei sexuala. Asta pana cand unul dintre studentii ei isi pune in cap sa o seduca. Filmul e o adaptare dupa romanul omonim al Elfriedei Jelinek. </p>

cotos

08.09.2018

Cel mai interesant final din cate poate exista....Mi se pare normal sa incep cu finalul,deoarece acest lucru leaga totul... Schizofrenie,perversune,sado-masochism...Dragoste,ura...Toate combinate alcatuiesc un film demn de premii....Pe mine m-a incantat...A fost o placere sa-l privesc...Iar despre ultima secventa din film,doar atat: FABULOS.....

4 0

daphne

08.09.2018

... si cu siguranta si psihanalistul. Universul Ericai nu este asa cum apare cotidian, langa pian, plin de muzica celesta. Tema singuratatii maladive este magistral reprezentata de acest regizor, obsesiile bietei femei, cu biografia ei marcanta, fiind redate printr-o perspectiva foarte interesanta, intelectuala. Intr-adevar, monstrii interiori sunt inspaimantatori, si prea greu de invins de către sufletul sensibil dar foarte scindat al femeii. Maniera in care este realizat filmul este, cred, cea mai socanta, pentru ca gradul de autenticitate al scenelor il face pe privitor sa traiasca cele mai diferite stari extreme. Dar repet, eseul acesta vizual despre deviatii psihice, este unul de o inalta calitate intelectuala, foarte documentat si foarte veridic. E-un film de 10, fiti siguri.

8 0

mdomnita

08.09.2018

Prima parte din film (de fapt aproape jumătate din acesta) ne sunt prezentate personajele, viața și emoțiile pe care le au aceste personaje: o profesoară de pian pe la 40 de ani care își iubește meseria dar e singură și trebuie să caute o cale de a-și satisface lipsa unui partener; o mamă a acestei profesoare exagerat de severă și de protectoare; certurile interminabile și violente între profesoară și mama ei; studenții acestei profesoare care suportă severitatea ei și modul în care își descarcă toate frustrările în sala de clasă... Aceste personaje combinate cu muzica pe care o cîntă și care îi inspiră în diverse moduri creează un cadru cît se poate de real, chiar dacă există anumite direcționări subtile spre sadism în relația între Erika și mama acesteia. După prezentarea personajelor suntem introduși brusc într-o lume în care necesitățile sexuale ale profesoarei ating cote extreme, dorința unei libertăți sexuale o duce la suferință și , inevitabil, la abuzuri fizice reale. Filmul conține scene de sex dur și violență pe care unii probabil că nu ar dori să le vadă, deci nu e pentru toată lumea. Scenele din film sunt importante totuși și ridică anumite probleme spectatorului legate de ce e corect și ce nu și pînă unde e normal să meargă cineva pentru a-și satisface dorințele. Eu zic că a fost un film bun dar nu pot să îl recomand pentru că nu este pentru oricine. Cei pe care nu îi deranjează violența și scenele extreme îl vor aprecia, cei mai sensibili vor fi șocați sau nu vor putea/vrea să îl urmărească pînă la final.

6 1