La ragazza di Bube

Dramă (France, Italy)

Luigi Comencini

Luigi Comencini, Marcello Fondato

Vides Cinematografica, Compagnie Cinématographique de France, Sicilia Cinematografica, Ultra Film

28 Iulie 2021

<p align="justify">Filmul este ecranizarea romanului scriitorului italian Carlo Cassola, scris între 1958-1959. </p><p align="justify">Acţiunea se petrece în Italia în 1944, la sfârşitul celui de al Doilea Război Mondial, când partizanii se întorc acasă. Un tânăr partizan, Arturo Cappellini, poreclit Bube, se duce într-un sat din Toscana să viziteze  familia celui mai bun prieten al său care fusese ucis de nemţi. Pe perioada cât a stat în sat a cunoscut-o pe tânăra Mara Castellucci, sora vitregă a prietenului său. Cei doi au început să petreacă timp împreună. Mara era plictisită de viaţa de la ţară şi îl consideră interesant pe tânărul Bube. Ulterior Bube este implicat într-o altercaţie între partizani şi fascişti şi îl ucide de fiul şefului poliţiei locale. Bube îi cere tatălui Marei permisiunea de a se căsători cu aceasta, însă mai târziu tânărul este avertizat că trebuie să se ascundă şi Mara este de acord să meargă cu el, după ce acesta îi va cumpăra o pereche de pantofi cu toc înalt şi o va duce la un restaurant. Pe drum, Bube îi salvează viaţa Preotului Ciolfi, care însă era colaboraţionist. Mara este din ce în ce mai atrasă de Bube, acesta însă este forţat să fugă din ţară şi cei doi trebuie să se despartă. Mara îşi găseşte de lucru la o tipografie, unde îl întâlneşte pe Stefano, un tânăr scriitor serios şi sensibil care se îndrăgosteşte de ea. Mara începe să îşi pună întrebări cu privire la sentimentele ei faţă de Bube, dacă nu cumva au fost ceva trecător, însă când află că acesta s-a întors din Franţa şi urmează să fie judecat, îl vizitează la închisoare. Mara încearcă să-l ajute în timpul procesului însă pur şi simplu nu poate spune nimic în faţa judecătorului, se simţea de parcă amuţise. Bube este condamnat 14 ani de închisoare iar Mara realizează că îl iubeşte cu adevărat, că va rămâne "fata lui Bube" şi îl va aştepta până se va elibera din închisoare.</p>

Juristul

08.09.2018

Unul din filmele de debut ale Claudiei Cardinale,actrita care va deveni unua din cele mai mari Dive de la Cineccitta.O drama sedpre dragoste si sacrficiu dus la extrem.Desi Bube este un infractor (asa era vazut de politia acelor vremuri),el era de fapr un patroit.Iubita sa trece peste toate obstacolele si il sprijina.Un film care a ramas in Filmoteca de Aur.

1 0