La source des femmes

Comedie, Dramă (Belgium, Italy, France)

Radu Mihaileanu, Alfonso Cuarón

Elzévir Films

2 Noiembrie 2011

30 Martie 2012

<p>Într-un sat tradiţionalist şi uitat de orice urmă de civilizaţie, femeile cară apa de la izvorul de pe culmile abrupte şi stâncoase, pentru a le asigura bărbaţilor şi copiilor minimum de hrană şi igienă, cu preţul suferinţei fizice, ce culminează cu pierderea sarcinilor multora dintre ele.</p><p>Filmul debutează cu revolta uneia dintre femei (străină locului), care va deveni vocea grevei iubirii (care presupune încetarea oricăror apropieri între soţi, până când bărbaţii vor pune mâna pe găleţi şi vor aduce apă). Leila (mult prea frumoasă, luminoasă şi urbană figură pentru culoarea locală) face paşi mici şi decisivi, îşi găseşte un aliat în soţul deschis la minte, învăţătorul satului și iniţiază acte demonstrative faţă de scepticele tradiţionaliste şi bărbaţii satului (acum fără muncă, război sau alte provocări existenţiale) şi culminează cu rizibila devastare spirituală a ima­-mului, care cade pe gânduri la prima răsfoire a Coranului din perspectiva femeii. </p><p style="margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px">Chiar şi cu intenţia de scuturare a minţilor şi a conştiinţelor la nivel primar, metoda lui Mihăileanu suferă de bollywoodizarea emoţiilor. Repetarea aceleiaşi idei până la saturaţie cu vorbe, cu cântec, cu gesturi, cu jale şi cu glumiţe, toate într-un ghiveci de sentimente, opinii politice, angajare socială şi flecăreli domestice, nu fac din film decât un exemplu populist de pseudomanifest întru eliberarea femeilor arabe. </p><p> </p><p> </p><p> </p>

mikutzoo

08.09.2018

ce idee originala ...am mai vazut filmul asta si se chema Absurdistan .

2 3

KingJulien

08.09.2018

Incredibil de bun! Merita nu doar un premiu, ci toate premiile posibile. Filmul lui Radu Mihaileanu sensibilizeaza pana la lacrimi si prezinta o realitate dureroasa si cat se poate de actuala a femeilor arabe. De admirat sunt curajul si ambitia femeilor, care desi se lupta pentru apa, duc defapt un razboi pentru egalitatea sanselor. Filmul este, de asemenea si o incursiune in cultura musulmana si prezinta mentalitatea, traditiile si stilul de viata a familiei. Este impresionant cat de aproape de natura, cat de intens traiesc si cat de spirituali sunt arabii, in comparatie cu occidentalii, care au ajuns sa fie niste superficiali, cu principii morale indoielnice si care au carnalitatea ca singura religie (exprimat in cel mai extremist mod posibil).

2 0

malonegerald

08.09.2018