Lady Chatterley

7 August 2020

<p>Filmul este o ecranizare a cartii lu D.H. Lawrence "Lady Chatterlay's lover" realizata in seria deprelucrari cinematografice din literatura engleza a BBC-ului. Considerat una din cele mai reusite adaptari realizate de BBC, scenariul controversat al filmului imbina 2 dintre variantele romanului, modificand finalul intr-unul fericit. In Anglia anilor '20, viata alaturi de un sot infirm si incapabil de a duce o viata sexuala normala, este un subiect tabu. Tanara doamna Chatterley (Joely Richardson) se ridica deasupra prejudecatilor si isi gaseste fericirea extraconjugala in bratele padurarului Mellors (Sean Bean). </p><p> </p>

20.07.2009

Film de Tv. foarte reusit, poate si unde s-a mai schimbat o parte din evenimente, el nefiind o ecranizare fidela a romanului ce a facut mare succes si a fost mult controversat in epoca (scris in 1928) de D.H. Lawrence cu o actrita =Joely Richardson deosebit de sensibila si plina de pasiune, realmente total potrivita in acest rol.

3 0

Bci2

22.08.2009

Ecranizarea cartii este foarte reusita, chiar daca scenarizarea este sau nu controversata. Singurul lucru surprinzator despre acest film de mai bine de trei ore-- cu scene explicite de iubire si dragoste infocata cu o ,chimie' aparte-- este faptul ca nu a primit inca un premiu. In materie de filme de amor si iubire le depaseste pe cele mai multe in maturitatea subiectului si profunzimea sentimentelor, precum si a dramei asociate cu soarta eroinei. Desigur, este echivalentul englez al Anei Karenina din anii '60, insa cu mult mai multe scene ,fierbinti' de iubire fara limite. In timp ce Ana Karenina a lui Tolstoi este o tragedie, asa cum sunt cele mai mari povestiri de dragoste, cum ar fi Romeo si Julieta, se pare ca regizorul Ken Russell a decis sa-i dea un ,,happy ending"--contrar celui mai firesc si tragic din cartea scrisa in original in engleza de autorul celebru D.H. Lawrence citat si el in prezentare ca al doilea scenarist, nu regizor, in care vedem sursa controversei. Lady Chatterley--rol jucat cu talent de actrita seductiva Joely Richardson-- la fel ca si Ana Karenina-- este total absorbita si atrasa de aceasta iubire extramaritala fara nici-o sansa de scapare, asemeni unui fluture de noapte atras de lumina lampii care-l arde. Oarecum surprinzator, prezentarea filmului nu cere nici macar acordul parintilor, desi problemele morale si scenele din film poate ca ar indica cel putin o retinere, sadaca nu o explicatie din partea parintilor pentru adolescentii care vad filmul. Desigur, nu-i un film pentru copii de 5 ani! Un film captivant si de neuitat, poate inspirind unora din spectatori mai multe vise placute.

1 5

Kazar

31.03.2010

Lady Chatterley spune povestea unei pasiuni care este atat de nevinovata şi subversiva - una care transcende, fara a mai ignora, clasa şi conventiile sociale. O poveste de viata bine spusa de protagonistii acestui film

0 0