Comedie (France, Italy, Spain)

Luis Buñuel, Daniel Myrick, Eduardo Sánchez

Eduardo Sánchez, Daniel Myrick

Greenwich Film Productions

15 Septembrie 1972

28 Octombrie 2020

În capodopera delicioasă și satirică a lui Luis Buñuel, un sextet de clasă superioară se așază la cină, dar nu mănâncă niciodată, încercările lor sunt în continu împiedicate de un amestec de evenimente vaduvilliene atât reale cât și imaginate.

ciulinic

08.09.2018

Fimul satirizeaza lumea burgheza a secolului impanata de petreceri mondene,alcoolism cu iz intelectual,rafinat,o lume ridicola,plina de nonsalanta mediocritatii,o lume plata si plictisita dar avida si posesiva.Un poem suprarealist cu un scenariu si o regie cu sclipiri de diamant.

7 0

Oanna

08.09.2018

Stiti visele alea in care alergi catre ceva anume si te napadeste frustrarea pentru ca nu mai ajungi niciodata? Exact asta e senzatia pe care o ai la sfarsitul filmului. Banuiesc ca asta a si fost scopul lui Bunuel, prin urmare nu e nicio surpriza ca m-am simtit asa. Ador felul in care Bunuel a reusit, prin alaturarea unor elemente pline de absurd si suprarealism, sa reduca burghezia la platitudine, nimicnicie, superficialitate, la un "ceva" mediocru ca o dunga, fara un scop si o tinta cu vreo insemnatate deosebita, asta dupa ce ii dezbraca de toate curtoaziile si politeturile de salon. Practic, nici sa ia masa nu-s in stare.

5 3

GeorgeLazar

08.09.2018

Charme discret de la bourgeoisie chiar mi-a placut si mi-a permis sa ii inteleg stilul lui Bunuel(dupa 3 filme abia). Probabil portita de acces a fost umorul foarte original in comparatie cu ce suntem obisnuiti astazi, diferit chiar si de Woody Allen. Aici umorul inseamna lipsa logicii, unele lucruri sunt atat de ridicole incat n-ai cum sa nu razi. Si intradevar, filmul nu a fost facut sa fie inteles "intelectual", ci simtit mai degraba. Asemeni unor filme semnate Lynch, nu ai concret de ce anume sa te agati cand urmaresti sirul narativ. Desi acest stil "suprarealist" are sanse mari sa creeze o catastrofa(Inland Empire), cand merge ajunge departe. Nota 9 dar nu il recomand oricui, doar celor inclinati spre umorul filmelor mai vechi sau spre acest genre.

4 2