Le Premier cercle

Acțiune, Aventuri, Thriller (France)

Laurent Tuel

TFM Distribution

3 Martie 2009

10 Mai 2021

<p align="left">Gangsterul Milo Malakian este mandru de familia sa si tine la traditie, sperand ca intr-o buna zi fiul sau sa-i calce pe urme. Cu toate acestea, Anton (Gaspard Ulliel) viseaza la o alta viata, una alaturi de Elodie, o tanara asistenta de care se indragosteste. Cand vestea ajunge la urechile sale, Milo este suficient de furios si indarjit incat sa inceapa un razboi cu propriul sau fiu. Masinile de lux, Riviera, soarele... sunt pentru decor. Pentru Milo Malakian, ceea ce conteaza este familia. Aceasta este primul cerc la care face referire titlul. Este cercul ale carui limite nu se incalca, care trebuie securizat pentru ca este pastratorului regulilor. Este deasupra fiecaruia dintre ei. Dar Anton vrea sa evadaze. Le Premier Cercle ( Inside Ring) este povestea unui destin inexorabil, al unui tata indarjit si al unui fiu care refuza mostenirea grea pe care trebuie sa o poarte intr-o luma a violentei.</p>

madisonally

08.09.2018

Am reusit in sfarsit sa vad filmul, desi imi doream de mult timp. A meritat asteptarea. Are aerul acela frantuzesc diferit, o cu totul atmosfera decat cea de Hollywood. Jean Reno este un adevarat cap de familie, un rol excelent care i se potriveste manusa. Gaspard Ulliel este o fire scindata, intre clasicele dragoste si datorie. Ca pura apreciere personala, mie mi-a placut. merita vazut inca o data. Si pentru cei care nu l-au vazut, merita, credeti-ma!

1 0

jurnalistul

08.09.2018

Acest film este dezvaluie doar o mica parte din complexa situatie a armenilor refugiati in Franta. Acestia au avut soarta negrilor din sudul Americii, majoritatea fiind umiliti si injositi. Cei care au ales cale aneleguirilor au dorit, initial, sa foreteze mana autoritatilor pentru acordarea unorfacilitati. Nu s-a putut si, desigur, lucrurile au escaladat. Filmul vibreaza puternic, prezentandu-ne un simbol demult uitat la noi: familia. Cu orice pret aceasta trebuie sa primeze. Cam acelasi spirit ca la machedoni. Interpretare superba a lui Reno, final tragic, muzica superba, cateva lovituri vizuale (vezi Ferrari-ul de-a lungul coastei franceze, prin tuneluri etc..). Un film clasic despre mafioti, gangsteri, dar cu iz-ul si parfumul acesta frantuzesc...

0 0

Andrei_fermecatoru

08.09.2018

Un film politist frantuzesc facut, voit sau nu, “cum se faceau filmele odata“. Adica, “back in the good ‘oll days” cand Alain Delon, Lino Ventura sau Jean Gabin dadeau nastere la povestile alea cu gangsteri, lovituri bine puse la punct, iubiri si familii in numele carora aia isi dadeau la orice ora viata. Sincer, filmul asta mi-a adus mult aminte de “Clanul Sicilienilor”. Seamana mult, si chiar daca nu se ridica la valoarea aluia, mi-a facut placere sa-l vad si sa ma intorc parca in timppt o ora jumate. Povestea aduce mult , dupa cum ziceam cu “Le clan des Siciliens” ala din ‘69, dar transpusa in zilele noastre. SI anume povestea unei familii mafiote de aremni, legaturile dintre ei dar si destinele astora. Jean Reno, aici capul familiei, conduce totul cu mana de fier si isi doreste, dupa ce a pierdut un fiu intr-o confruntare cu politia, ca macar cel de-al doilea fiu sa-i calce pe urme. Numai ca asta, desi participa la toate loviturile date, isi dorea in secret sa se retraga si sa cumpere o proprietate undeva la “campagne”. Evident, alaturi de gagica aia pe care o iubea, si care din nou evident, nu erea de acord cu modul astuia de viata. Asa ca tacsu’ nu privea deloc cu ochi buni pe respectiva si aranjeaza s-o omoare, angajand in sensul astuia chiar pe cel mai bun prieten a lui fiesu. SI povestea se tot complica, ajungand repede in momentul cand nu se mai poate da inapoi. Si peste toate astea, se mai pune la cale si un mare jaf al unui avion incarcat cu valori, undeva la Nisa. Unde sa participe toti, lasand pt moment la o parte tot ceea ce aparent ii despartea. Un final si un “shoot-out” ca in “vremile bune” , fara happy-end dar superb filmat. Cel putin ultima scena, cand fugeau aia cu barcile pe rau incercand sa scape, o sa-mi ramana destul de mult timp in cap.

2 5