Le Voyage dans la Lune

Aventuri, Fantasy, SF (France)

Georges Méliès, Jean-Marie Larrieu, Arnaud Larrieu

Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu

Star-Film

25 Noiembrie 2020

<p><span style="font-style: italic" class="Apple-style-span">Călătoria în Lună </span>te poartă cu gândul doar la originile celei de-a 7-a arte, cinematografia. Cu o durată de 14 minute, această producţi franceză a fost la acea vreme, în 1902, o adevărată revoluţie. Se regăsesc în această peliculă câteva dintre cele mai curajoase tehnici cinematografice, care ulterior vor devni atât de comune. Acest film este considerat ca fiin primul film SF al tuturor timpurilor. Inspirat după romanul lui Jules Verne, <span style="font-style: italic" class="Apple-style-span">De la Pământ la Lună, </span>filmul prezintă povestea unei expediţii pe Lună, organizată de profesorul Barbenfouillis, interpretat de marele Georges Méliès. Aici vor întâlni ostilii locuitori ai acestui astru iar totul se va transforma într-o luptă pentru întoarcerea pe Pământ.</p>

cristimilan7

08.09.2018

107 ani ...

0 0

Suspectu

08.09.2018

Orice film trebuie privit ,pelângă altele,şi prin prisma perioadei în care a fost conceput.De aceea îi dau un 9.Probabil primul SF din lume,un fel de ecranizare a romanului lui Jules Verne de regizorul magician Georges Melies.Îs puse în aplicare tehnicile SF primare pe care le-a inventat acest inovator regizor.Căutraţi-l pe video.google.com sau youtube,merită, are doar 14 minute.Merită mai ales celebra scenă cu glonţul în chipul lunii.

1 1

Bci2

08.09.2018

Ideea --fantastica la vremea ei-- a unor oameni umbland pe luna a fost depasita de realitate avand primii astronauti americani nu numai pasind pe luna dar avand un automobil special ,,Rover" alunizat si folosit de ei, bineinteles cu steagul SUA implantat in solul lunar. Autorul roman, Henri Stahl, mai bine cunsocut ca fondatorul stenografiei numite ,,Stahl" romanesti, a scris si el o nuvela stiintifico-fantastica mai putin cunoscuta, dar cel putin egala in aventura, despre primul roman in Luna; viziunea lui nu a fost inca depasita de realitate, spre deosebire a lui Jules Verne. N-am vazut nici-o ecranizare a acestei carti S.F. a lui Henri Stahl, care ar fi deosebit de interesanta pentru noi de vazut cu un actor roman, asa cum cere cartea. Filmul alb/negru din 1902 este extrem de captivant, dat fiind ca transmiterea de pe satelit originala a primilor americani in Luna a fost tot alb/negru. Citeva din filmele mai noi pe aceeasi tema, regizate dupa cartea lui Jules Verne, sunt in culori si se-apropie mai mult de cartea lui Jules Verne.

1 6