Le ballon rouge

Fantasy, Dramă, Familie, Comedie (France)

Albert Lamorisse

Albert Lamorisse

Films Montsouris

24 Iunie 2021

<p align="left">In Paris, un baiat se imprieteneste cu un balon rosu si vice-versa. Balonul rosu il urmareste peste tot, la fel ca un animal de companie foarte loial. Isi evita orice alt pretendent la capturare. In cele din urma o gasca de baieti pusi pe fapte rele il sparg. Toate celelalte baloane de culori si marimi diferite descind peste baiat din toate partile Parisului, il ridica spre cer si il duc spre orizont.</p>

Apolodor

08.09.2018

Un film excepţional, de o rară sensibilitate, care prezintă prin imagini simple şi frumoase prietenia dintre un băiat şi un balon roşu, care, deşi lăsat liber să zboare, îl urmează pe băiat peste tot. Am avut norocul să-l văd la TVR, puţin după revoluţie, şi am fost fermecat. Este considerat unul dintre filmele artistice clasice ale cinematografiei franceze. Constat cu surprindere că a luat un Oscar pentru scenariu original, deşi probabil scenariul este cea mai puţin importantă componentă a filmului. Sau poate tocmai simplitatea lui (vă daţi seama că dialogul dintre un băiat de circa 6 ani şi un balon nevorbitor nu poate fi prea complex) e ceea ce dă farmec. Dacă v-am convins că merită văzut, vă anunţ că este disponibil integral pe Google Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-7665453088682164854 Sunt 34 de minute pe care nu o să le regretaţi!

0 0

FleurDuMal

08.09.2018

Un film fara vreo intriga complicata,fara situatii imposibile si efecte speciale colosale.Un film artistic,simplu, impresionant totodata prin povestea care ,desi simpla, si nu cu adevarat tragica (daca stai sa te raportezi la viata reala) te poate misca .Filmul reda cu o mare sensibilitate povestea unui copil prieten cu un balon rosu care il urmareste permanent ,iar sfarsitul este expus in asa fel incat povestea devine o drama absoluta.

0 0