Blood on His Sword

Le miracle des loups

Aventuri, Romantic, Acțiune, Dramă (France)

André Hunebelle

Henry Dupuy-Mazuel

16 Septembrie 2021

Actiunea filmului se petrece pe la jumatatea secolului al XV-lea, cand Carol Temerarul(ducele Burgundiei) doreste sa se casatoreasca cu Jeanne de Bauvais fiica regelui francez Ludovic al XI-lea, dorindu-si in primul rand, pamanturile care i-ar reveni acesteia ca zestre. Jeanne refuza cererea in casatorie, fiind indragostita de un nobil francez Robert de Neuville, care este invins de Carol la un turnir printr-un siretlic. Suparat de refunz ducele pune la cale rapirea printesei si face in asa fel incat Robert sa para autorul faptei. Desi ranit de atacatori acesta scapa cu viata, iar dupa ce-si revine o va elibera pe Jeanne din castelul in care este tinuta prizoniera cu ajutorul unor voluntari. In urma intalnirii de la Peronne(1468) relatiile dintre Carol si Ludovic devin tensionate, regele fiind acuzat ca a indemnat locuitorii din Liege la revolta. Protejata de lupi si ajutata ulterior de Robert Jeanne va duce scrisoarea regelui in fata episcopilor care judeca plangerea lui Carol.

videobals

08.09.2018

Un film de capa si spada bazat pe un adevar istoric si care este destul de captivant prin rasturnari dese de situatii si duele individuale. Specialist in astfel de tipuri de filme si aici Jean Marais (care in româneste s-ar traduce Ion Mlastina) se remarca prin intensitatea cu care se deda roulului sau. Mai remarcam in distributie si pe Roger Hanin, care nu este altul decât cumnatul lui François Mitterand, unul din cei mai remarcanti presedinti ai Frantei

1 0

Sibelius

08.09.2018