Le scaphandre et le papillon

Dramă (France, United States of America)

Julian Schnabel

Pathé Renn Productions, Banques Populaire Image 7, France 3 Cinéma, The Kennedy/Marshall Company, C.R.R.A.V. Nord Pas de Calais, Région Nord-Pas-de-Calais, CinéCinéma, Canal+

22 Mai 2007

29 Februarie 2008

<p>Jean-Dominique Bauby aka "Jean-Do", redactorul - sef al publicatiei Elle si tatal a trei copii, era renumit pentru simtul umorului, pentru stilul sau si pentru energia pe care o imprastia in jur. Insa intr-o singura secunda, viata sa a fost aruncata in prapastie, fiind cuprind de paralizie la doar 42 de ani.</p><p>Filmul urmareste litera cu litera viata reala a lui Bauby, incepand cu perioada in care era un om bogat, respectat de colegi si adorat de femei si continuand cu viata sa de dupa accidentul vascular, fiind pironit pe un pat si neputand sa vorbeasca sau sa-si controleze corpul. </p><p>Insa mintea sa nu a fost afectata, Bauby fiind constient de "cusca" in care a fost aruncat. Singura sa alinare e in amintirile si fanteziile sale aparent fara sfarsit. Datorita restrangerilor fizice, singurul canal de comunicare cu lumea exterioara era cel vizual. Astfel, prin miscari repetate de ochi si clipiri succesive editorul nu numai ca a inceput sa interactioneze cu lumea exterioara insa chiar a reusit sa-si scrie memoriile ajutandu-se de un cod pentru a identifica fiecare litera din alfabet.</p>

naen

08.09.2018

Daca as spune "un film minunat" ar suna ca orice platitudine ce se spune in asemenea cazuri. Urmariti-l si meditati, aveti la ce...

5 4

Patronu

08.09.2018

Filmul e unicat prin ideea sa şi modul de expunere. Povestea e tristă, greu de urmărit, într-un an şi aşa marcat poate de prea multe filme deprimante, însă cinematografia de excepţie face ca filmul să fie o experienţă vizuală rară.

5 4

lst

08.09.2018