Dramă (France, Italy)

Mehdi Charef, Emir Kusturica, Spike Lee, Kátia Lund, Jordan Scott, Stefano Veneruso, John Woo, Ridley Scott, Andrew Dominik

Mehdi Charef, Diego De Silva, Stribor Kusturica, Cinqué Lee, Joie Lee, Qiang Li, Kátia Lund, Jordan Scott, Eduardo Tripa, Stefano Veneruso

MK Film Productions S.r.l.

1 Septembrie 2005

3 Iunie 2006

<a href=\"http://www.cinemarx.ro/filme.php?cod=13783\">All the Invisible Children</a> s-a nascut ca urmare a unei initiative laudabile din partea producatorilor, a caror intentie a fost aceea de a face cat mai multa lume sa constientizeze drama prin care trec milioane de copii din lumea intreaga. Beneficiind de sprijinul UNICEF-ului si al organizatiei World Food Programme, segment al ONU, producatorii au adunat nume importante ale cinematografiei internationale, de la <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=40379\">Emir Kusturica</a>, <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=10129\">Spike Lee</a>, <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=2451\">Ridley Scott</a> la <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=2564\">John Woo</a> si <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=137377\">Mehdi Charef</a>, care au acceptat sa regizeze cate un segment din film gratis. Brazilia, Italia, Serbia, China si Statele Unite alcatuiesc pe rand fundalul unor drame cutremuratoare ai caror protagonisti sunt copii maltratati, infometati sau bolnavi. <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=8186\">Maria Grazia Cucinotta</a>, <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=48725\">Wenli Jiang</a>, <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=61478\">Wu Jiang</a> si <a href=\"http://www.cinemarx.ro/persoane.php?cod=10554\">Hazelle Goodman</a> sunt cativa dintre actorii care joaca in acest film, alaturi de care apar o serie de alti debutanti pe marele ecran.

Juristul

08.09.2018

Un cunoscut, întrebat odată dacă ar fi de acord să cotizeze pentru o organizaţie umanitară de ajutorare a copiilor săraci, a dat fără să crîcnească acest răspuns: "După ce că sînt copii, mai sînt şi săraci!?"Unii fac filme despre ei, pentru a-i sensibiliza (dacă se mai poate!) pe cei care dau asemenea răspunsuri. De exemplu, acest "Copiii invizibili", care a avut premiera la Festivalul de la Veneţia, anul trecut. Este ceea ce se cheamă un "film-omnibus", în care mai mulţi regizori filmează poveşti de circa 10-15 minute pe aceeaşi temă. All the Invisible Children este o comandă UNICEF şi, printre numele mari care au acceptat să regizeze cîte un scurt-metraj pentru acest proiect, trebuie amintiţi Emir Kusturica, Spike Lee, Ridley Scott şi John Woo. Rezultatul (ca-ntotdeauna în cazul unor filme de scheciuri, şi-n plus, de comandă) este amestecat.Kusturica vine cu obişnuitele kusturicisme la kil, dar şi cu acea energie şi umanitate zbanghie şi zglobie care pot face din orice chelie, tichie de mărgăritar. Scurtul lui Spike Lee este excelent: un zoom dramatic în viaţa cotidiană a unei fete de liceu, ai cărei părinţi (mama: Rosie Perez, pe care n-o mai văzusem de mult timp pe ecrane) au SIDA. Este o poveste simplă şi emoţionantă, care te face praf pentru că Lee nu-ţi bagă degetele-n ochi (o secvenţă: fetiţa este hărţuită de colegi si colege, iar una spune: "Bătrînii ei parcă-s zombii din Thriller al lui Jacko!"; în secunda următoare, toţi imită acel dans). Urmează Jordan & Ridley Scott (Jordan e fiica maestrului), o idee proastă de la bun început: fotograf - David Thewliss - amintindu-şi ororile războiului Imaginea este super, dar scurtul este convenţional şi previzibil de la o poştă. Katia Lund (partenera lui Fernando Meirelles la Cidade de Deus) reuşeşte unul din cele mai bune momente ale filmului cu drama unor copii ai străzii care supravieţuiesc vînzînd gunoaie. Unul din cele mai slabe scurte este - surpriză! - cel al lui John Woo, care adună clişee şi le varsă într-un scurt "soft", care-i pătează "hard" reputaţia... Intr-un cuvant:"Copiii invizibili " trebuia făcut, pentru ca acei copii să fie vizibili.

0 2

horia98

08.09.2018

Este foarte frumos filmul.Povestiile copiilor sunt foarte triste.Mi-a placut!!!

0 2

08.09.2018

Nu mi l-am imaginat pe Woo dand dovada de atat sensbilitate artistica. Filmul e cutremurator prin simplitatea dar mai ales prin realismul sau. Cati dintre noi nu alungam un copil ce cerseste fara sa ne gandim o clipa la ce e in spatele aparentelor?! Ma intreb de ce avem nevoie de asemenea filme ca sa ne amintim ca suntem oameni ?!

0 1