Umbrelele din Cherbourg

Les parapluies de Cherbourg

Dramă, Romantic (Germany, France)

Jacques Demy

Parc Film, Madeleine Films, Beta Film

28 Octombrie 2021

Melodramă realizata de Jaques Demy (răsplătit cu Palme d'Or la Cannes, în 1964) impresioneaza prin muzica, prin faptul ca toata povestea e cantata dar si prin subiectul lacrimogen: Geneviève Emery este o tânără de 16 ani ce locuieşte cu mama sa văduvă, Madame Emery care e proprietara unui magazin de umbrele din localitatea Cherbourg. Ea se indragosteste de Guy Foucher , care este mecanic auto, şi cu care doreşte să se mărite, dar mama ei se opune acestei iubiri, crezand ca fiica ei este mult prea tânără, iar Guy nu e destul de bogat. Cand Guy pleacă în armată in Algeria, pentru doi ani, iar Geneviève rămâne însărcinată, desi continuă să-l iubească , nu-i spune nimic acestuia si pentru că are nevoie de un tată pentru copil, se mărită cu Roland Cassard, un bogat negustor de diamante, care s-a îndrăgostit de ea la prima vedere şi s-a angajat să crească copilul ca şi cum ar fi al său, dar viata are surprizele ei.

08.09.2018

Si acum aud muzica filmului, i-mi amintesc povestea si sunt impresionata de realizarea lui Demy din acei ani, un fel de opereta transpusa pe pelicula despre o duioasa poveste de dragoste.

5 1

MikeWindgren

08.09.2018

Daca inceputul ar putea parea frivol gustului cu orice pret critic al spectatorului contemporan, pe masura ce lasi universul ce ti se deschide sa te cuprinda, pe atat aceasta alta lume te va mangaia mai duios. E un film muzical deosebit fata de altele de profil, unde o actiune bine delimitata este intrerupta de niste scene de muzica si dans. Aici scenariul e insasi muzica. Sau invers. Nu as zice ca se aseamana mai degraba cu un spectacol de opera, e altceva. Nota discordanta fata de alte musicall-uri face si tema realista a filmului si modul ei de tratare. Cred ca la nivelul lui 1964, numai in Franta se putea asa ceva. "Umbrelele din Cherbourg" nu suporta alta nota decat 10.

2 0

fanilica

08.09.2018

Subiectul filmului este perfect viabil si in prezent. O femeie frumoasa este obligata sa-si uite iubitul plecat in armata , din cauza saraciei si a insistentelor mamei... Muzica este superba si se incadreaza perfect atmosferei din film

0 0