Letters from Iwo Jima

Acțiune, Dramă, Război (Japan, United States of America)

Clint Eastwood, Patty Jenkins

Amblin Entertainment, Malpaso Productions, DreamWorks, Warner Bros. Pictures

19 Decembrie 2006

23 Februarie 2007

Insula Iwo Jima sta intre fortele militare americane si insulele Japoniei. Ca atare, Armata Imperiala Japoneza este disperata sa impiedice caderea ei in mainile americanilor, fapt ce le-ar fi permis acestora patrunderea in Japonia. Misiunea de a apara acest teritoriu ii revine generalului Tadamichi Kuribayashi, care se pregateste de iminentul atac. Generalul nu imbratiseaza abordarile traditionale rigide recomandate de subordonatii lui, fapt ce genereaza o miscare de protest in randurile acestora. Pe de alta parte, un tanar soldat, pe nume Saigo, incearca impreuna cu prietenii lui sa faca fata ororilor razboiului in care este implicat. Cand atacul survine, atat Kuribayashi, cat si Saigo vor descoperi o putere, onoare, curaj si orori dincolo de imaginatie.

rikosman

08.09.2018

da

0 2

Patronu

08.09.2018

Letters from Iwo Jima prezintă cealaltă jumătate a bătăliei de la Iwo Jima din perspectiva japonezilor. Tonul e unul mult mai deprimant decât în Flags of Our Fathers, pe tot parcursul filmului japonezii aparând în postura învinşilor, fără nicio şansă de reuşită. Filmul este corect din punct de vedere al realizării, fără sclipiri, dar şi fără lipsuri. Mi-a placut faptul că pelicula e prezentată cu tente de film noir, culorile fiind şterse, s-a potrivit foarte bine cu tonul trist al filmului. Distribuţia e exclusiv niponă şi, deşi fără multe nume sonore, toţi actorii se achită cu brio de atribuţiile avute. Filmul are un puternic mesaj anti-război (deşi mi-au părut uşor "prea umanizaţi" japonezii), iar din foarte multe puncte de vedere seamănă cu filmul lui Lewis Milestone din '30, All Quiet on the Western Front (vă recomand călduros să puneţi mâna pe el dacă n-aţi făcut-o încă). De văzut.

8 3

Bodo

08.09.2018