Acțiune, Thriller, SF (France)

Stephen St. Leger, James Mather, Tony Bill

Luc Besson, Stephen St. Leger, James Mather

Ciné+, EuropaCorp, Canal+

12 Aprilie 2012

27 Aprilie 2012

<p>Într-un viitor nu foarte îndepărtat, Snow e un bărbat ce a fost acuzat pe nedrept că a făcut spionaj împotriva Statelor Unite ale Americii. Snow e un agent guvernamental foarte bine pregătit, dar care acționează după insticte și reguli proprii, încălcarea ordinelor fiind un fel de specialitate a sa. Șansa lui de a-și recăpăta libertatea apare atunci când Emilie, fiica președintelui american, devine ostatică într-o închisoare spațială, unde deținuții s-au răsculat și au devenit violenți. Închisoarea spațială e cea mai sigură tocmai pentru că nu este pe Pământ și îi ține departe de ceilalți oameni pe cei mai periculoși criminali. Emilie, fiica președintelui, merge în acea închisoare pentru a face niște investigații, dar îi subapreciază pe deținuți și e luată ostatic. Deși Snow reușește să se inflitreze în ”casa de nebuni spațială” și să o salveze pe Emilie din mâinile deținuților dezlănțuiți, aceasta nu vrea să părăsească închisoarea pentru că mai sunt și alți ostatici aflați în pericol, de a căror soartă ea se simte responsabilă. </p><p> </p>

Sayre83

08.09.2018

Stilul lui Besson se face foarte clar simțit pe parcursul întregii pelicule. Prin urmare avem parte de un personaj principal masculin care joacă după propriile reguli (cu o gamă variată de replici oscilante între sarcasm, cinism și amuzament) și unul feminin nu atât de bine conturat, care încearcă și eșuează să ajungă la nivelul celui masculin. Totodată, mai avem parte de personaje negative și personaje secundare total necredibile și de o poveste și mai incredibilă. Așadar, un film care merita văzut pentru a te destinde și desprinde din realitatea cotidiană. Părerea mea!

2 1

mitica58

08.09.2018

Dupa trailere si dupa reclama credeam ca va fi ceva mare. A constatat ca e totusi un film de mana a doua. Ceea ce deosebeste un scenariu bun si un regizor bun de un scenariu slab si regizori fara nici o treaba este senzatia de realitate pe care o induce pelicula spectatorului. Ideea de scenariu poate ca in esenta ei e buna, chiar si jocul actorilor e bun, e varza insa detaliul tehnic, cel ce ar fi trebuit sa ma transporte intr-o lume fantastica, intr-un viitor credibil. Sunt prea multe devieri de la conceptele stiintifice, devieri necredibile. De exemplu se vorbeste de gravitatie artificiala, dar nu se intelege sensul “inlocuirii” gravitatiei cu o alta forta si se induce ideea ca gravitatia artificiala ar fi un fel de flux ce exista intru-un loc si in imediata lui vecinatate nu exista, ca si cum gravitatia nu ar fi un fenomen cu raza mare de actiune. E ca si cum am avea doua suprafete vopsite in alb si negru si una ar reflecta lumina (ar avea gravitatrie) si cealalta nu ar reflecta lumina (fiind lipsita de gravitatie). Apare gravitatia ca si efectul portant al unui tunel aerodinamic, si nu ca o proprietate de masa. Ca sa nu spun ca in interiorul pereretelui statiei orbitale e gravitatie si in exteriorul peretelui nu e. Ce sa mai zic de plecarea de pe statia orbitala ca si cum s-ar fi aruncat in gol catre supprafata pamantului intr-un plonjon de parasutist. Parerea mea e ca nota 7 e deja o nota mare pentru greselile din film.

6 6

johnnyi

08.09.2018