Dramă, Romantic, Thriller (Spain)

Pedro Almodóvar

Pedro Almodóvar

Sony Pictures

1 Martie 2009

18 Septembrie 2009

<p align="justify">În urmă cu 14 ani, Mateo Blanco era un regizor de succes, care începuse filmările la comedia "Chicas y maletas" şi o distribuise în rolul principal pe frumoasa Lena, amanta producătorului şi finanţatorului Ernesto Martel. În scurtă vreme Lena şi Mateo se implicaseră într-o pasională poveste de dragoste, fiind spionaţi de către fiul homosexual al gelosului Martel, dispus să recurgă la acte de agresivitate pentru a o împiedica pe iubita mult mai tânără să-l părăsească. În timpul unei vacanţe petrecute pe insula Lanzarote, cei doi îndrăgostiţi fuseseră victimele unui cumplit accident de maşină, în care Lena îşi pierduse viaţa, iar Mateo rămăsese orb. În prezent, Mateo Blanco a devenit scenarist la Madrid, dictându-şi opera spre a fi redactată fidelei lui prietene şi colaboratoare Judit Garcia şi semnând numai cu pseudonimul Harry Caine. Cu ajutorul lui Diego, fiul lui Judit Garcia, scenaristul orb recuperează materialul filmat cu 14 ani în urmă de către Ray X, băiatul lui Ernesto Martel, luând decizia de a reedita şi relansa filmul "Chicas y maletas" ca un omagiu adus Lenei.</p>

cristimilan7

08.09.2018

Un barbat scrie, traieste si iubeste in intuneric. Victima a unui accident de masina in urma cu 14 ani, el si-a pierdut vederea, dar si pe femeia vietii lui, pe Lena. Barbatul avea doua nume. Unul dintre ele este Harry Caine, un pseudonim pe care-l folosea numai pentru a-si semna scrierile. Celalalt, Mateo Blanco, e adevaratul lui nume, cu care-si semna filmele regizate. Dupa accident, Mateo se transforma in pseudonimul sau, Harry Caine. Daca nu mai poate regiza filme, prefera sa traiasca cu gandul ca femeia iubita, Lena, a murit alaturi de Mateo Blanco in accidentul de masina. In prezent, Harry traieste numai datorita scenariilor pe care le scrie cu ajutorul credincioasei sale asistente, Judit Garcia, care, alaturi de fiul ei Diego, ii serveste drept secretara, dactilografa si ghid. De cand a decis sa traiasca numai pentru a spune povesti, Harry e un foarte activ si atractiv barbat orb care si-a dezvoltat restul simturilor pentru a se bucura de viata, dar numai cu conditia completei uitari a ceea ce s-a intamplat in urma cu 14 ani. Dar intr-o noapte Diego are un accident, iar Harry il ingrijeste, petrecand nopti interminabile la capataiul baiatului. Ca sa-l distreze, ii spune o lunga poveste, asa cum un tata ar face pentru copilul sau, inainte de a-l mangaia pe frunte si a-i stinge lumina. Puterea hipnotica a fictiunii este, in cazul lui Harry, o dureroasa autobiografie, caci povestea este emotionanta, teribila… Este o poveste despre dragoste nebuna, dominata de fatalitate, gelozie si tradare. O poveste a carei unica reprezentare fizica e o fotografie a doi iubiti imbratisati, Mateo si Lena. O fotografie pe care cineva a rupt-o intr-o mie de bucati.

2 3

alynutza_04

08.09.2018

Loa abrazos rotos este inca o meditatie asupra filmelor ,asupra iubirii, asupra destinului si asupra femeilor,semnata de cel mai faimos spaniol de la Franco incoace.De fix zece ani,Pedro Almodovar a surprins cu fiecare film,in general de la placut in sus.Problema cu acest film e ca nu te surprinde nicicum.E frumos filmat,pentru ca Almodovar nu cred ca mai stie sa filmeze altfel decat frumos;splendid jucat de Penelope Cruz,Lluis Homar si Blanca Portillo,si in general,admirabil pus in scena,mai cu seama actul final.Dar cu toata simbolistica personajelor si cu toata atentia pentru secvente care in mana altor regizori,ar fi fost poate cadre de legatura,filmul pare un re-play obositor si,nenorocirea cea mare,uita complet sa emotioneze..cel putin pe mine .

3 4

Paleasca

08.09.2018

Si-a pierdut din vana Almodovar,se simte clar in filmul asta.Cu toate ca nu este un film rau,ca are toate atributele almodovariene,adica atmosfera,interpretare exceptionala(in special rolurile feminine),cromatica definitorie pentru filmele lui,subiectul de melodrama care se transforma intr-o drama nemiloasa,elemente autobiografice(filmul din film,"Fete si valize" este de fapt "Femei in pragul unei crize de nervi"),ei bine cu toate astea filmul nu are forta unui "Hable con ella" sau"Todo sobre mi madre".Dar asta nu inseamna ca Pedro Almodovar nu ramane unul din cei mai importanti autori europeni,poate al doilea ca valoare pe care l-a dat Spania,dupa Luis Bunuel.

2 1