Long Day's Journey Into Night

Dramă, Istoric (United States of America)

Sidney Lumet

Eugene O'Neill

Embassy Pictures, First Company

16 Octombrie 2021

<p><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:PunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> </p><p style="text-align: justify" class="MsoNormal">Filmul reconstituie un crâmpei din viaţa scenaristului Eugene O'Neill - reprezentat de personajul Edmund Tyrone. Familia Tyrone este compusă din James (capul familiei), Mary (soţia acestuia) şi cei 2 fii: Jamie (cel mai în vârstă) şi Edmund (mezinul). Cei 4 îşi petrec vara într-o casă de vacanţă amplasată pe malul mării. Viaţa familiei este una plină de angoase, discuţiile în contradictoriu, reproşurile, ironiile şi chiar certurile fiind omni-prezente, inclusiv în ziua şi noaptea zugrăvite. James este un fost actor, odinioară talentat; în prezent, însă, îşi îneacă în băutură amarul de a nu fi avut o carieră mai fructuoasă. Mai mult, este considerat de toţi ca fiind excesiv de avar. Mary este extrem de instabilă din punct de vedere emoţional, motivul fiind consumul de droguri. Jamie pare că a moştenit viciile tatălui (cu excepţia avariţiei), rătăcind fără un scop anume în viaţă. Edmund este singurul ancorat în realitate, având aspiraţii certe pentru viitor (este scriitor). Însă are o problemă fizică: este bolnav, posibil de tuberculoză – boală dificil de vindecat în acele vremuri. </p><p> </p>

Getbeget

08.09.2018

Este un film care foloseşte o parte reţeta de mare succes folosită de Sidney Lumet în succesul "12 Angry Men", cu 7 ani în urmă. Adică: întreaga acţiune se petrece în interiorul sau în imediata vecinătate a unei case (în filmul de referinţă: într-o încăpere a unui tribunal sau în proxima sa apropiere), iar personajele sunt chiar şi mai puţine (4 principale + 1 secundar, faţă de 12 principale + 2 secundare). Implicarea emoţională a personajelor este, de asemenea, una ferventă, cu dueluri ale argumentelor destul de interesante. Însă asemănările dintre cele 2 filme se opresc aici. Iar deosebirile sunt fundamentale. În primul rând, nu există o acţiune propriu-zisă care să capteze atenţia spectatorului. Nici finalul nu este unul care să spună ceva, astfel încât atractivitatea filmului este una scăzută. Senzaţia de timp pierdut este accentuată de durata mare a filmului (aproape 3 ore), dar şi de muzica agasantă din fundal (nu o pot numi coloană sonoră). Consider că dacă spectatorul nu cunoaşte înainte de vizionare faptul că acţiunea este o experienţă de viaţă reală a scenaristului, riscă să se plictisească destul de repede, din motivele prezentate anterior. Dacă ştie acest lucru, poate există un oarecare interes, iar acţiunea capătă o oarecare noimă. Dar cam atât...

1 0

08.09.2018

Film ce-l puteti azi vedea sau revedea pe un post de televiziune. Sa cunoastem cate ceva despre marele scriitor si "parintele "teatrului modern American, Eugene O'Neill , detinatorul din 1936 "Nobel Prize for Literature" ( Premiul NOBEL pentru literatura ). Actorii magistrali.

0 0

08.09.2018

personaje complexe, specifice dramaturgului, personaje foarte bine conturate, drame individuale, perspectiva ratarii a ceea ce e mai important in viata si un joc de exceptie din partea actorilor.