Comedie, Dramă, Istoric (United Kingdom)

Nigel Cole

William Ivory

Audley Films LLP, BBC Films, BMS Finance, HanWay Films, Lipsync Productions, Number 9 Films, UK Film Council

11 Septembrie 2010

25 Martie 2011

<p align="justify">  In anul 1968, la cea mai mare fabrica de automobile Ford din Europa lucrau 187 de femei, care executau la masinile de cusut husele din piele cu care erau acoperite banchetele si care isi desfasurau activitatea in conditii grele, fiind platite cu sume mult mai mici de bani decat cei 55.000 de angajati barbati. Atunci cand afla ca salariile le vor fi micsorate, angajatele fabricii din Dagenham - Anglia o insarcineaza pe Rita O'Grady sa le reprezinte interesele in cursul unei intrevederi cu patronatul si, incurajata de catre liderul de sindicat Albert si de catre colegele si prietenele ei Brenda, Monica, Sandra, Eileen si Connie, femeia care pana atunci se multumise cu statutul de sotie si mama devine promotoarea unei miscari de emancipare fara precedent, care are drept consecinta obtinerea de drepturi egale intre femei si barbati. Sustinute si de catre Lisa, sotia educata, inteligenta si stilata a unui director de la Ford si de catre secretarul de stat Barbara Castle, cusatoresele schimba un sistem despre care nimeni nu era pregatit sa admita ca este deficitar si injust si combat discriminarea sexuala.</p>

Claudia_Aidualc

08.09.2018

Bazat pe evenimente reale "Made in Dagenham" prezinta miscarea din 1968 pentru plata si drepturi egale pentru femei si barbati in Regatul Unit. Este genul de film inspirational care beneficiaza de un scenariu bun si roluri bine interpretate. 8/10

4 0

fiorelio

08.09.2018

Inspirat din fapte reale,Made in Dagenham transpune pe marile ecrane,povestea reala a unui grup de femei angajate de catre masivul Ford care decid la un moment dat sa lupte pentru dreptul de a fi platite in mod echitabil,asemenea barbatilor... Dupa un scenariu scris de catre,William Ivory si o regie semnata de Nigel Cole,Made in Dagenham reuseste sa surprinda destul de placut una dintre perioadele in care miscarea de emancipare a femeiilor incepea sa isi spuna cuvantul... Filmul beneficiaza si de un grup de actori buni,dintre care,cea care iese in evidenta, este Sally Hawkins,o actrita ce ne ofera un joc actoricesc mai mult decat placut-una dintre marile descoperiri din cinematografia britanica a ultimilor ani...o actrita ce cu siguranta merita urmarita in continuare... Un film in care mi-au placut atat dialogurile si umorul(tipic englezesc),cat si coloana sonora,care zic eu ca s-a potrivit bine cu filmul. In final,daca vreti sa vedeti o povestea despre curaj, indrazneala si viata,nu pot decat sa va recomand "Made in Dagenham" ...Merita!

4 0

kosa

08.09.2018

Un film bun ce merita vazut, o poveste despre o femeie, o sotie, o mama, care ajunge sa realizeze ca poate fi mai mult de atat, ea poate fi o voce care rasuna cu putere, vocea tuturor sotiilor, mamelor, femeilor care la timpul respectiv erau subapreciate de catre societatea patriarhala in care traiau. Mi-a placut foarte mult replica lui Sally catre sotul ei: ceea ce ar trebui sa fie normal si de drept comun pentru femei de fapt este vazut ca un privilegiu de catre el si societatea in care traiesc. Actori au jucat bine insa aceasta ecranizare a fost un pic cam indulcita deoarece evenimentele si personajele acestor fapte au fost ceva mai dramatice decat cele expuse in aceasta productie.

5 0