Maleficent

Fantasy, Aventuri, Acțiune, Familie, Romantic (United States of America)

Robert Stromberg

Walt Disney Pictures, Roth Films

28 Mai 2014

30 Mai 2014

<p>Ştim povestea Frumoasei din Pădurea Adormită doar din perspectiva ei, însă acum vom afla cum stau lucrurile din punctul de vedere al vrăjitoarei Maleficent, cea care a blestemat-o pe prinţesa Aurora şi a făcut-o să-şi doarmă viaţa. </p>

zombie13

08.09.2018

Tocmai ce am vazut filmul (la cinema, aviza comentatorilor de facebook de mai sus). Am intrat in sala de cinema nu tocmai increzator pentru ca dupa ultimele fantezii vazute anul trecut mi-am zis ca sigur nici asta nu va fi cine stie ce. Filmul m-a dat pe spate inca de la bun inceput. Efecte geniale, roluri magnifice, o poveste fabulos adaptata, o lume fantezista deosebita, numai de bine despre acest super-film! Poate daca n-ar fi existat LOTR sau The Hobbit, Maleficent ar fi fost cea mai buna fantezie din cinematografia moderna. Sper sa nu exagerez, dar filmul m-a impresionat poate "exagerat" de mult! PS: alegerea adminilor de a permite comentarii de pe platforma de facebook nu cred ca a fost tocmai una buna.

8 1

raspopilcarita

08.09.2018

Desi , organizata comercial , adaptarea povestii la lumina sentimentelor celor mai omenesti , cum ar fi minciuna-n dragoste , face deliciul telenovelelor . Nevinovatia fiintelor cu puteri dincolo de intelegerea omeneasca este reprobabila , spun eu , cine stie ce poate o astfel de inchipuire a mintii omenesti . Se spune ca cele mai puternice plasmuiri ale mintii vin dintr-o legatura mai veche a omului cu lumea magica a nemuririi primelor fiinte care au populat pamantul si , dupa cum se spune , comunicarea lor cu noi , aduce un soi de echilibru mental , celor mai sensibile firi , care sunt capabile de asemenea comunicari . Povestea ce insoteste fiecare fiinta supraomeneasca , multi neaga asta , transforma omul si-l implica intr-un soi de lupta , personajele incluse de om in mii de ani(cum ar fi aceasta Aurora), dau o lumina aparte vietii acestuia , desi , ce trist , nu recunoaste aceasta . Nu tot omul , evident ! Imi place , Maleficent , inocenta tineretii ei fragile si totusi atat de puternice , face fata cu greu tradarii omenesti , putinei rezistente a omului in fata avantajelor proprii si a proastei intelegeri a vietii , atunci cand se afla la ananghie . Din perspectiva mea : Ce fel de prost , ar da o clipa de comunicare sufleteasca cu o fiinta dincolo de inchipuire , doar ca sa devina un parlit de rege ? Povestea asta atinge apogeul in momentul in care Maleficent descopera ca o iubeste pe Aurora , mult mai mult decat si-ar fi putut inchipui ca ar putea fi capabila si astfel , surprinsa , dragostea lui M, pentru tanarul si saracul din popor , indulceste finalul povestii cu dragostea pentru fiinta cea mai pura , fiica celui mai ticalos tradator , care-si da dragostea pentru un regat pe care oricum il va pierde prin moarte . Parerea mea este ca schimbarea povestii , cu toate acele amanunte , face o lumina amuzanta in mintea celor care cred ca imaginatia omului este finita . Din perspectiva corbului , povestea , ar putea fi si mai spectaculoasa , lumea animala si comunicarea imposibila a omului cu aceasta nu este un mister pentru nimeni . Ce-ar fi ?

3 3

Gabi-28

08.09.2018

Trebuia sa postez ieri la acest film, dupa ce am ajuns acasa de la cinema. Nu am facut-o pentru ca am vrut sa gasesc exact traducerea corecta a titlului operei originale. La belle au bois dormant de Charles Perrault si nu readaptarea fratilor Grimm. Ma interesa in special acea traducere romaneasca Frumoasa din Padurea Adormita si nu acel americanism Sleeping Beauty. Pentru asta m-a "ros" curiozitatea ca sa deschid Teoria Traducerii a Victoriei Ungureanu. E un format pdf de pe net. Am pierdut astfel intreaga noapte rasfoind aceasta lucrare foarte documentata. ("prietenii" stiu de ce fac referire la aceasta CARTE) In concluzie, nici titlul romanesc nu e o traducere fidela. Ar fi trebuit sa sune cam ca: Frumoasa in padurea adormita. Cred ca e mult mai interesanta aceasta traducere raportata la filmul in discutie. Pentru ca, observam ca accentul nu cade in mod disproportionat, pe tanara printesa, asa cum cunoastem noi povestea. Nu ea este Frumoasa Adormita, ci ea este frumoasa din: Padurea Adormita. Exact ceea ce face extrem de bine scenariul acestui film. Filmul este practic o completare NORMALA, extrem de inteligenta, a lacunelor povestii originale. Astfel Malefica este ursitoarea-zana-imparateasa padurii, padure care odata cu durerea ei intra intr-o stare de somnolenta, de trezvie pana in final cand revine la viata impreuna cu tanara printesa, dar si datorita Maleficai. Astfel scenariul leaga doua parti ce in povestea initiala nu au o justificare solida. Rautatea ursitoarei si padurea adormita de care ne vorbeste in titlu filmul. Efectele speciale, sunt de o frumusete cum de mult nu a mai reusit sa realizeze Disney-ul. Personajele, putin prea colorate, sunt la fel de reusite. Iar daca raportam totul la varsta la care isi are publicul tinta, filmul poate concura cu brio la titlul de cea mai reusita creatie a studiourilor Disney. Un film obligatoriu pentru copii, obligatorii pentru mamici, iar daca taticii sunt mai "zglobii", pot fi si ei invitati Un 7,12 din partea mea!

3 10