Manderlay (2005)

Dramă | 16 May 2005 (Denmark, France, Germany, Italy, Netherlands, Sweden, United Kingdom)

Manderlay (2005)

Manderlay

Dramă (Denmark, France, Germany, Italy, Netherlands, Sweden, United Kingdom)

Lars von Trier

Yleisradio (YLE), Zentropa Entertainments, Danmarks Radio (DR), ARTE, Memfis Film, Isabella Films BV, Degeto Film, Ognon Pictures, Westdeutscher Rundfunk (WDR), Alan Young Pictures, Nederlandse Programma Stichting (NPS), Canal+ Television AB, Invicta Capital, Edith Film Oy, Pain Unlimited GmbH Filmproduktion, Sigma Films, Manderlay, Canal+, ARTE France Cinéma, SVT, Film i Väst

16 Mai 2005

31 Martie 2006

<p>Pentru iubitorii acestui gen de expresie artistica, <a href="/filme.php?cod=17188">Breaking the Waves</a> (1996), <a href="/filme.php?cod=19512">Dancer in the Dark</a> (2000) si <a href="/filme.php?cod=74">Dogville</a> (2003) sunt capodopere cinematografice, care fac din regizorul danez <a href="/persoane.php?cod=18174">Lars von Trier</a> un cineast genial. Anul acesta el lanseaza cea de-a doua parte din trilogia USA - Land of Opportunities, <a href="/filme.php?cod=158">Manderlay</a> (prima a fost Dogville, iar cea de-a treia, <a href="/filme.php?cod=70759">Wasington</a>, urmeaza sa apara in 2007). Manderlay prezinta problema abolirii sclavagismului si, la un nivel mai profund, introducerea democratiei ca sistem de guvernare. Fimul continua traditia initiata de Dogville, transformand teatrul in forma artistica cinematografica, insinuand faptul ca detaliile comune sunt secundare, daca nu irelevante pentru tema centrala. Desi proiectul initial prevedea ca <a href="/persoane.php?cod=17">Nicole Kidman</a> sa joace in toate cele trei parti, ea a refuzat contractul cu Manderlay, rolul ei fiind preluat de mai putin cunoscuta <a href="/persoane.php?cod=4060">Bryce Dallas Howard</a>, pe care v-o amintiti, poate, din filmul <a href="/filme.php?cod=5103">The Village</a> (2004).</p><p> </p>

crazy_bloggera

08.09.2018

Un film foarte bine realizat, desi un pic cam ciudat prezentat. In fine, este o productie care merita vizionata.

3 3

KingJulien

08.09.2018

Cine a vazut si aprecat Dogville nu trebuie sa rateze nicidecum Manderlay. L-am revazut de curand si mi-a lasat aceleasi sentimente ca la prima vizionare: satisfactie si un zambet larg pe fata. Lars von Trier este un regizor pe care nu oricine il poate intelege si digera deoarece abordeaza un stil nonconformist in ceea ce priveste filmul, cele mai bune exemple fiind tocmai Dogville, Manderlay, Dancer in the Dark, Antichrist etc. Nu intentionez sa desvalui nimic din acest film, precizez doar ca este continuarea initierii lui Grace in societate, de asta data intr-o comunitate de sclavi negri de pe plantatia unor americani. Desi aceasta se straduieste sa ii invete ce inseamna libertate, lucru in echipa si alte valori etice pe care acestia nu le cunosc, aceasta va avea o surpriza neplacuta in ceea ce ii priveste. Avem aici arta pura, talentul gol-golut al actorilor si al refizorului, intrucat nu exista decoruri marete care sa distraga atentia de la prestatiille actoricesti, sau de la evolutia psihologica a personajelor. Un mare -mare artist este si Lar von Trier asta!

2 0

Acsellaaa

08.09.2018

Cu o abordare originala si analiza psihologica rafinata marca Lars von Trier, continuarea Dogville e, pe alocuri, stralucitoare. Indiferent de rasa, nu suntem pregatiti pt. libertatea pe care ne-o ofera D-zeu, avem o morala mult prea indoielnica pt. aceasta. Sfarsitul e, poate, perfectibil - dar suficient de surprinzator si inteligent cat sa nu dezamageasca.

0 1