Comedie, Dramă (Serbia)

Slobodan Šijan, George Lucas

Dušan Kovačević

Centar Film

1 Ianuarie 1982

10 August 2020

Povestea filmului este stabilita între cele două razboaie mondiale intr-un mic orasel sarbesc. Familia Topalovic care este formata din cinci generatii de barbati, cel mai tanar avand 25 de ani iar cel mai în varsta 120, se ocupa de afaceri cu pompe funebre. In familie izbucnesc conflicte, deoarece cel mai tanar membru, Mirko, nu mai este interesat sa lucreze la afacerea familiei, dorind sa se ocupe cu ceva " mai frumos si mai cinstit", fiind sustinut si încurajat in acest sens de cel mai bun prieten al sau, Djenka, proprietarul unui mic cinematograf. Mirko este indragostit si ar vrea sa se casatoreasca cu Kristina, care insa nu-l iubeste. Tatal ei, Billy Python, care e furnizorul de sicrie la firma Topalovic, sicrie care le dezgroapa iar Topalivicii le lacuiesc si le vand de noi, cere o cota mai mare din venituri. Astfel, cele doua familii intra în conflict.

KATAKLYSM

08.09.2018

90 % din acest film este o aiureala insa poate aici se afla tot farmecul sau. din pacate sunt prea putine situatii care starnesc rasul desi potential exista. oricum filmul este remarcabil prin locatia in jurul careia se invarte povestea, cu toate ca istoric nu este reala. interesanta situatia celor cinci generatii ce apar in film, in acelasi timp.

4 0

mateicoman

08.09.2018

Interzis celor care se simt batrani. Cei care se simt tineri, indiferent de varsta vor gusta aceasta comedie iugoslava. Este cam din aceeasi "tulpina" cu renumitul film El verdugo al importantului regizor spaniol Luis García Berlanga. Pentru iubitorii umorului de atmosfera mai sumbra, care nu au superstitii vizavi de ciocli, filmul " Maratonistii fac turul de onoare", despre care am citit ca a avut un succes imens in epoca, ne prezinta o familie tampita de ciocli care se intinde pe 6 generatii si care se rafuieste cu o familie de gropari. Desi subiectul e, dupa cum vedeti, din aceasta lume mai putin obisnuita pentru o comedie, creeaza o atmosfera vesela, cu momente comice remarcabile. Eu vi-l recomand, chiar daca la final situatia scapa de sub control de dragul senzationalului. Oricum toate tampeniile care se intampla in film pregatesc asta cumva.

0 0