Marie Antoinette

Dramă, Istoric (France, United States of America, Japan)

Sofia Coppola

Pricel, American Zoetrope, Commission du Film France, Commission du Film Île-de-France, Columbia Pictures, Tohokushinsha Film Corporation

24 Mai 2006

12 Ianuarie 2007

Sofia Coppola a creat o tinereasca si contemporana pelicula despre o legenda a secolului XVIII, Maria Antoaneta. Adesea criticata, o personalitate dezbatuta cu aprindere si pana la urma o tanara femeie cu totul si cu totul neinteleasa, Maria Antoaneta (Kirsten Dunst) apare in viziunea lui Coppola nu ca o prezenta malefica si nici ca un idol divin, ci ca o adolescenta derutata aruncata fara voia ei intr-o societate decadenta si ahtiata dupa scandal, aflata in pragul dezastrului. Kirsten Dunst interpreteaza rolul tinerei printese a carei soarta a devenit izvor de mit si legenda. Povestea incepe cand Maria Antoaneta, la numai 14 ani, este smulsa din casa parinteasca si din grupul ei de prieteni si trimisa in sofisticata si decadenta curte de la Versailles, in stralucitorul palat de langa Paris.

jake

08.09.2018

O abordare interesanta, originala, per total, destul de reusit.

5 13

Patronu

08.09.2018

Excelente costume si decoruri. Amuzanta viziunea Sofiei Coppola asupra obiceiurilor vremii. Filmul este insa superficial in expunere, fiind departe de a fi o biografie credibila. Pasionatii istoriei vor gasi multe gauri. Per total, filmul, desi usurel, mi-a placut, insa mi s-a parut ca au grabit mult partea de final, cu decaderea palatului de la Versailles. Merita totusi sa aruncati o privire.

14 8

sinradu

08.09.2018

Sofia Coppola dă o nouă dovadă a talentului său unic de a distruge o idee care, altfel, avea ceva interesant. Părţi comice (involuntar, evident) destul de numeroase, încît să provoace depresia privitorului, care nu mai ştie cu ce are de-a face în acest film. Bine că Sofia Coppola nu s-a ocupat personal şi de costume, altfel nici nu vreau să mă gîndesc ce am fi văzut pe ecrane! Să facă ea, care nu e în stare să trateze acceptabil subiecte simple, de creaţie minimală, un asemenea film e ca şi cum ai pune un lingvist să repare un pod sau un inginer să facă etimologie.

9 7