Masculin féminin

Dramă, Romantic (Sweden, France)

Jean-Luc Godard

Jean-Luc Godard, Guy de Maupassant

Svensk Filmindustri (SF), Sandrews, Anouchka Films, Argos Films

8 Iulie 2020

Filmul lui Godard se inscrie in "Noul Val" al cinematografiei franceze, accentul cazand nu pe un fir narativ ci pe dialogurile dintre personaje si modul de filmare. Dupa cum o arata si titlul filmul e compus din 15 secvente. Ele variaza ca durata si fiecare e introdusa printr-un titlu, care, de cele mai multe ori nu are darul de a clarifica lucrurile, ci de a le incurca mai mult("Cartita e oarba, dar acum sapa intr-o directie bine determinata"). Personajul principal este Paul, un parizian de 21 de ani, care tocmai terminase serviciul militar si este adept al comunismului. El o cunoaste pe Madeleine Zimmer, o tanara care lucreaza la o revista de moda, dar al carei vis este sa devina cantareata. Relatia care se va dezvolta intre cei doi poate fi caracterizata ca una dintre copiii lui Marx si copiii Coca-Cola(idee relevata si de unul dintre subtitluri), militantismului politic al lui Paul fiindu-i opusa superficialitatea Madeleinei.

Sibelius

08.09.2018

Un film greu de caracterizat sau de rezumat. Ramane dialogurile dintre personaje si, nu in ultimul rand, imaginea lui Chantal Goya

1 1

maddaatu

08.09.2018

Intrând pe http://www.cinemarx.ro/ la evenimente am observat ca în 22 aprilie acum mulți ani, mai exact în 1966 s-a lansat Masculin, feminin al lui Godard. Am uitat complet de film până azi. De obicei cand îmi place un film mă uit de cel puțin 2 ori la rând, iar când îmi place foarte mult îl revăd de mai mult de 10 ori(The Dreamers ). Masculin, Feminin intră în prima categorie. Cred că dacă Godard ar fi rămas la titlul The children of Marx and Coca-Cola, mesajul filmului ar fi fost transmis mult mai bine( și în plus e mult mai cool să spui că ai văzut un film cu titlul acela decât Masculin, feminin-mesaj transmis pt snobii din toată lumea:)). Acesta a fost defapt primul film pe care l-am văzut cu Jean-Pierre Leaud de la Les quatre cents coups(1959) încoace, înafară de cameo-urile din Pierrot le Fou, Alphaville sau Week-end. În mod clar mă așteptam la un joc actoricesc pe măsură și pot spune că micul Antoine( din păcate Leaud a scăpat foarte greu de personajul din Les quatre cents coups, acesta fiind și motivul pentru care a ales să lucreze atât de mult cu Godard) nu a dezamăgit nici de data aceasta cinefilii înrăiți și criticii totodată, dovadă fiind premiul obținut la Gala Ursului de Aur de la Berlin, acesta fiind echivalentul Oscarului în Germania. Pentru a avea o cronică completă, un rezumat al filmului este absolut necesar, deși la capitolul povestit filme nu stau atât de bine. Personajul principal este Paul, un parizian de 21 de ani, care tocmai terminase serviciul militar și este adept al comunismului. El o cunoaște pe Madeleine Zimmer, o tânără care lucrează la o revistă de modă, dar al cărei vis este să devină cantareață. Relația care se va dezvolta între cei doi poate fi caracterizată ca una dintre copiii lui Marx și copiii Coca-Cola(idee relevată și de unul dintre subtitluri), militantismului politic al lui Paul fiindu-i opusă superficialitatea Madeleinei. Cred că primul lucru care m-a făcut pe mine să văd filmul a fost Godard, având în vedere că el este regizorul, dar pentru necunoscători trebuie neapărat amintite motivele mai evidente și anume Jean-Pierre Leaud. Acesta reușește să facă din Paul un personaj ușor de îndrăgit, cu umorul lui specific. Fața lui, în anumite scene e de o inocență care te face să te întrebi cum ar putea el să fie interesat de partidul comunist. El trece prin viață cu un anumit scop/atitudine accidentală greu de explicat. Apoi e Madeleine, cu părul ei negru aranjat perfect, cu confuzia ei despre dragoste vs. sexualitate care reprezintă într-un fel fata Noului Val Francez. Madeleine e nesigură dar în același timp are un plan și o agendă bine definite. În principal Masculin, Feminin reprezintă tranziția lui Godard de la primele filme ale acestuia la cele care experimentează cu politica. Deși poate părea ciudat, acest lucru îl transformă într-un film plăcut și poate cea mai bună introducere în filmele lui Godard din anii ’60.

0 0

08.09.2018

Azi nu-l recomand nici...nici...pentru ca nu vreau sa va intristez cu "nimic nou sub soare ". Masculin / Feminin o investigatie profund personala a unui om genial,Jean-Luc Godard care cu ochii larg deschisi la vremea aceea vedea: fete/ papusi dizgratioase/ stupide/staruri in devenire/gajuri in societati de consum de rating as spune eu... si baieti /dizgratiosi/impovarati de averi/goi de sentimente dar bogati in bani ...relatii efemere...dar cum nimic nu se potriveste...vedeti filmul si spune-ti de ce l-am caracterizat Genial pe Godard.

0 0