McFarland, USA

Dramă (United States of America)

Niki Caro

Mayhem Pictures, Walt Disney Pictures

20 Februarie 2015

28 Noiembrie 2014

<p> </p><p>Mai multe incidente neplacute l-au pus pe drumuri pe un antrenor sportiv si profesor, pana ce a ajuns, intr-un final, in McFarland, California, unul dintre cele mai sarace orase din America de Nord. Chiar si acolo, el descopera un mare potential printre baietii de la liceu si incepe sa-i antreneze pentru a-i transfrorma in atleti demni de medalii.</p><p> </p><p> </p>

08.09.2018

Filmul mi-a atras atentia cu ceva timp in urma datorita prezentei lui Kevin Costner in distributie. Iubesc la nebunie filmele cu tematica sportiva iar Costner a reusit in trecut cateva filme excelente din acest punct de vedere. Asadar aceasta combinatie este una castigatoare fara nici un dubiu. Astfel McFarland, USA cu siguranta merita din partea mea o vizionare. Un film pe care ma bucur ca l-am vazut, se putea mult mai devreme insa este foarte ok si in acest moment. Film care beneficiaza de o poveste frumoasa, plina de inspiratie, sudoare si ambitie. La asa ceva cu greu nu ramai miscat. Abordarea filmului este una excelenta. Pornind de la povestea spusa pana la nivelul vizual, filmul de fata are ceva aparte incat sa il deosebeasca de multe alte titluri asemanatoare. Nu se pune foarte mult accent pe dramatism, optimismul si devotamentul fiind doua din cele cateva starii de spirit care aduc acestui film emotia mult necesara. Din punct de vedere vizual, cateva cadre extraordinare iar per total filmul este plin de lumina. Cum ma si asteptam, mi-a placut interpretarea si personajul lui Costner. Acesta are o prestatie echilibrata. In peisaj o putem regasi si pe Maria Bello. Tinerii actori se descurca onorabil. O drama sportiva care spune o poveste frumoasa, despre caracterele puternice ale unor tineri muncitori cu picioarele pe pamant. Bazata pe fapte reale, povestea te cuprinde parca si mai mult. Finalul cuprinde niste secvente inspirate cu personajele centrale, prim planuri filmate in acesti ultimi doi ani. Si aflam cu ce se ocupa acestia in ziua de azi, modul in care scoala si sportul le-a schimbat viata in bine. Eu recomand acest film pentru poveste si pentru cat de bine se potriveste Kevin Costner in acest fir narativ deosebit.

2 0