Michael Kohlhaas

Dramă, Istoric (France, Germany)

Arnaud des Pallières

Les Films d’Ici

14 August 2013

25 Noiembrie 2020

<p>Michael Kohlhaas este un crescător și negustor de cai din lanțul muntos Cévennes din Franța secolului al XVI-lea. Duce o viață relativ liniștită împreună cu soția și fiica sa, într-o casă izolată. Dar lordul local îl tratează injust, îi confiscă doi dintre cei mai viguroși cai, iar când merge să-i revendice, unul dintre ajutoarele sale e atacat de doi câini și cei doi cai sunt găsiți neîngrijiți și înfometați. Michael Kohlhaas, mai târziu, caută dreptate la curtea regală, dar este respins nejustificabil. Aceste evenimente îl vor împinge pe protagonist să se revolte.</p>

mateicoman

08.09.2018

Neavand nicio recomandare, nota prea mica pe imdb m-a facut sa vad acest film. A fost si de aceasta data mai precisa decat ora exacta. Acest film e ca un roman (desi e facut dupa o nuvela de Heinrich von Kleist ), o adevarata legenda in care un baron (lupul cel rau) dintr-o provincie ajutat de autoritati si actionand deasupra legii a nedreptatit grav un cavaler (mielu' bland) si este fugarit ca un sobolan ca sa dea socoteala pentru faptele sale antisociale, o parte din locuitori devenind un fel de haiduci sau justitiari de ocazie. Michael Kohlhaas e un personaj nobil desi situatia e extrem de grea. El nu cauta nicio clipa razbunare, ci rezolvarea situatiei. Localnicii sunt total de acord cu el. Insa indoiala in ce priveste pozitia adoptata, decizii morale sau lucruri neprevazute schimba mereu situatia, rezultand un film remarcabil de tip european. E o alta mare realizare a anului ce tocmai s-a incheiat. Merita vazut!

2 2

Tot10ham

08.09.2018

Știam că au mai fost făcute filme după nuvela omonimă a lui Heinrich von Kleist din 1811, dar doar pe acesta l-am văzut. Și mă felicit pt. alegere ! Filmul este greu, nu abundă în dialoguri, se pune accent pe atitudine, pe jocul actorilor, iar Mads Mikkelsen a fost, zic eu, alegerea excelentă ! Îmi place foarte mult acest actor, are charismă, expresivitate, talent, poate ține în spate un film de unul singur (ca în cazul de față). Personal, îl văd ca pe următorul Denzel Washington. Filmul merită văzut, nu doar pentru că este inspirat dintr-o realitate istorică, o legendă germană a sec. XVI, ci pentru că este un film european reușit ! O bilă neagră pentru cinematografia germană, care nu au putut face un film despre un erou de-al lor singuri, au trebuit să vină francezii să-i ajute !

1 2