Middlemarch

2 Iunie 2020

<p style="margin: 0in 0in 0pt; text-align: justify" class="MsoNormal" align="left">Adaptarea BBC din 1994 pentru televiziune a romanului Middlemarch scris în 1871 de George Eliot, a fost un real succes. Această versiune a fost realizată de regizorul Anthony Page şi i-a avut ca protagonişti pe Juliet Aubrey, Rufus Sewell, Douglas Hodge şi Patrick Malahide. Acţiunea filmului se desfăşoară în oraşul Middlemarch în perioada 1830-32 şi cuprinde mai multe planuri, fiind implicate numeroase personaje, precum şi diverse subiecte specifice perioadei victoriene: statutul femeii, natura căsătoriei, idealismul, religia şi ipocrizia, reforma politică şi educaţia. Dorothea Brooke (Juliet Aubrey) este totuşi personajul feminin central, o femeie idealistă, implicată în acţiuni caritabile pentru ajutorarea celor săraci. Deşi iniţial este curtată de vecinul ei, Sir James Chettam, preferă să se căsătorească cu Edward Casaubon, un cercetător pedant, despre care ea crede că realizează o operă de mari dimensiuni despre mitologie. Ea îşi doreşte o împlinire pe plan intelectual prin această căsătorie, însă în timpul lunii de miere nefericite la Roma îşi dă seama că soţul său nu-i acordă nici cea mai mică încredere în acest sens. Dorothea începe o relaţie de prietenie cu mai tânărul văr al lui Casaubon, Will Ladislaw (Rufus Sewell). Soţul ei devine extrem de gelos, iar înainte de a muri, îi cere Dorotheei să-i facă promisiunea că nu se va căsători niciodată cu Ladislaw sau, altfel, va pierde întreaga moştenire. O altă poveste surprinsă în Middlemarch, este cea a medicului Tertius Lydgate, care soseşte în oraş cu idei inovatoare pentru reforma medicinei. Se căsătoreşte cu Rosamond Vincy, fiica primarului, însă cei doi ai o căsătorie nefericită, deoarece, din păcate, Lydgate este un idealist care doreşte să salveze lumea, în timp ce soţia sa este extrem de materialistă, ceea ce-I conduce în scurt timp la cheltuieli uriaşe şi datorii foarte mari.Alte personaje interesante, conturate pe parcursul filmului, sunt fratele Rosamondei, Fred, iubita sa, Mary Garth, Mr. Brooke, unchiul Dorotheei, Bulstrode. Ecranizarea romanului a avut un foarte mare succes la public, iar Juliet Aubrey a câştigat British Academy Television Awards pentru rolul Dorothea Brooke, iar serialul a câştigat premiul Television and Radio Industries Club Awards pentru cea mai bună dramă.   </p>

diodor

17.03.2009

Despre miniseriile BBC numai de bine. Inca nu am vazut o ecranizare nereusita cu aceasta marca. Am vazut Middlemarch mai demult, pe TVR Cultural si imi amintesc ca imi inregistram pe video episoadele atunci cand nu eram acasa. Este un film care recreeaza epoca si personajele victoriene pana in cele mai mici detalii. Pentru cei indragostiti de literatura britanica si de actorii britanici, merita vazut.

1 0