Midnight Express

Dramă, Crimă (United Kingdom, United States of America)

Alan Parker

Columbia Pictures, Casablanca Filmworks

12 Septembrie 1978

11 August 2020

<p align="left">  In 6 octombrie 1970, dupa o vacanta petrecuta in Istanbul, studentul american Billy Hayes doreste sa se intoarca acasa. Insotit de Susan, prietena sa, se indreapta spre aeroportul capitalei turce. Perioada instabila,  afectata de amenintari teroriste, determina politia turca sa fie mai precauta decit de obicei. In cursul unui control,  inainte de imbarcare, Billy este surprins avind asupra lui 2 kg de hasis, atasate de corp, pe care intentiona sa le introduca in S.U.A. El este arestat si condamnat la 4 ani de inchisoare pentru posesie de droguri. Aici Billy va descoperi o lume diferita de aceea cunoscuta de el, o lume dura, o lume in care va trebui sa invete sa supravietuiasca.</p>

serban2u

08.09.2018

Am vazut acest film cu detul de multi ani in urma . Vazand la Recomandari , " Midnight express " m-am infiorat cu gandul la drama pe care o sufera americanul prins intrun aeroport din Turcia cu droguri si condamnat la inchisoare pe viata . Actiunea te tine cu sufletul la gura , suferi alaturi de Brad Davis , care face de altfel un rol incredibil de .....credibil . Atrocitatile la care este supus , situatiile limita la care este impins , compromisurile nefiresti pe care le face , starea de nebunie pe care si-o induce in incercarea de a scapa , fac din acest film unul pe care sa ti-l aduci aminte peste ani . Scenariul este dupa un caz real !

2 3

Bci2

08.09.2018

Tragedia deținuților, și în special cei băgați pe drept , sau nu, la balamuc, este extrem de realist prezentată în acest film uluitor prin redarea extraordinară a suferințelor personajelor din film. Pe drept filmul a fost premiat cu două premii Oscar. Profunzimea psihologică se apropie de cea din filmele lui Alfred Hitchcock și te face să înțelegi de ce le-a făcut ce le-a făcut turcilor Vlad Țepeș cu secole înainte. Inchisorile turcești din anii '70 sunt arătate în toată grozăvia și urâțenia lor--sunt medievale, dar în secolul 20! Englezul care a rezistat acolo 7 ani, ca pînă la urmă să-și iasă din țâțâni, este aproape ajuns din urmă de un tânăr american care-i și el închis pentru încercarea de trafic ce hașiș, în Turcia, unde astfel de trafic era mai la toți--se pare-- o a doua meserie! Pînă la urmă, scena de dragoste dintre tânărul american închis și iubita lui care vine să-l salveze, nu numai că este foarte neașteptată, dar pare să aibă un scop terapeutic, ca un duș foarte fierbinte care-l decide să scape pe eroul din film care-i foarte aproape să-și piardă mințile din cauza torturilor îndurate în inchisoarea turcească. Scena scurtă de iubire fierbinte dar și ,înghețată' dintre cei doi prin geamul care-i desparte te mișcă pînă la lacrimi. Este un climax, sau vârf, de la care doar o singură urmare devine posibilă, cea pe care o vedeți în film. Dacă ați vedea un singur film într-o săptămână sau o lună, acesta-i filmul de care nu vă veți putea lipsi. Cred c-ar trebui restrâns la spectatorii de peste 14 ani, date fiind imaginile ultra-dure din film. Expresul de la miezul nopții din titlul filmului--ne lămurește pe șoptite englezul din închisoarea turcească- nu-i altceva decât visul irealizabil al celor mai mulți deținuți să scape din închisoare și să fugă peste graniță din Turcia pentru totdeauna. Sunt două ore încordate de vizionare incredibilă a cărei realitate e asemeni unui coșmar sau al unui iad al torturilor pe pământ. Momentul în care tânărul american care avea doar 53 de zile ca să iasă din temnița turcească și i se comută pe nedrept sentința pe viață, este un moment cheie din film când el reacționează la sentința absurdă de țap ispășitor și le spune turcilor de la curtea de judecată ce crede despre ei, într-un limbaj direct, și binemeritat, dar care nu poate fi repetat aici. Filmul într-adevăr te înfioară știind de la bun îceput că este bazat pe cazul real al unui tânăr american, Billy Hayes, închis în Turcia. Nici pozele, nici părerile exprimate aici nu reflectă decât într-o mică măsură valoarea imensă și calitățile extraordinare ale acestui film. Sunt momente în care simți că nu mai poți suporta să te uiți la film--ca în scenele cu sărmana pisicuță nevinovată strangulată de temnicer--cu scopul de a-l îngrozi pe englez, al cărei mieunat disperat continui să-l auzi mult după ce se termină filmu'...

5 9

rubben

08.09.2018

Eroul, un tanar american, ajunge intr-o inchisoare din Turcia, pentru ca incercase sa duca hasis in SUA. Alaturi de un alt compatriot, este supus unor tratamente de nesuportat, umilintelor de tot felul, iar intr-o zi descopera ca un coleg de celula i-a tradat, dezvaluindu-le planul de evadare gardienilor.

1 5