Locotenentul Roberts

Mister Roberts

Comedie, Dramă, Familie, Război (United States of America)

John Ford, Mervyn LeRoy, Joshua Logan

Warner Bros. Pictures

9 Decembrie 2021

"Mister Roberts" este un film bazat pe romanul de succes din 1946 cu aceelaşi nume, a lui Thomas O. Heggen, care ne prezintă povestea echipajului de pe cargoul Marinei Comerciale US, AK-601 ce aproviziona insulele din Pacificului de Sud cu mărfuri. Chiar dacă cel de-al doilea razboi mondial mai avea foarte puţin pănă la sfărşit, locotenentul Roberts Doug (Henry Fonda) depunea în fiecare saptămână căte o cerere la căpitanul vasului, Morton (James Cagney) pentru a fi transferat pe un vas de razboi şi de fiecare dată nu-i era aprobată din motive puerile. Din cauza faptului că ofiţerul de punte Doug era un om foarte apropiat de restul echipajului, căpitanul vasului făcea orice pentru a păstra o relaţie proastă şi de a ţine echipajul la cheremul lui, ajungând la recordul de 14 luni de zile numai pe mare. Pentru a învinge tirania acestui căpitan, Doug face anumite compromisuri pentru a reda libertatea echipajului său, lucru insuficient pentru Morton pănă la urmă, dar destul pentru echipajul care va trimite o cerere falsă de transfer direct la comandant. Din lipsă de combatanţi ai războiului, transferul îi este aprobat, beneficiind de acţiune la bordul distrugătorul Livingston iar el fiind succedat la comandă de ofiţerul Frank Pulver (Jack Lemmon) care şi-a însuşit o lecţie bună de la Domnul Roberts.

Christian175

08.09.2018

Unu dintre filmele clasice care imi place sa-l revad de fiecare data cand am ocazia. Un film despre razboi...un razboi al plictiselii, un razboi impotriva tiraniei si a prostiei...greu de determinat intr-un final daca este vorba de o comedie sau o drama. Alt film pe care il banuiesc a fi o piesa de teatru adaptata pentru marele ecran.

3 1

08.09.2018

Mister Roberts mi s-a parut un film foarte bun si care mi-a oferit doua ore pline de relaxare.Filmul este foarte placut si surprinde foarte mult datorita unei povesti destul de amuzante si plina de personaje interesante. Din distributia filmului in primul rand il remarc pe Henry Fonda care si in acest film reuseste un rol excelent.De-asemenea placut surprins am ramas de interpretarea reusita de James Cagney.Pe acesta din urma nu il cunosc deloc insa chiar am ramas uimit de acting-ul.acestuia si sunt foarte curios daca am mai vazut pana acum cel putin un film cu acesta. Mister Roberts este un film destul de vechi insa care cu siguranta poate surprinde placut foarte multe persoane.Filmul incanta la nivelul firului narativ si eu am ramas foarte placut surprins de acest film.Imi doream sa-l vad de foarte mult timp si chiar ma bucur ca in sfarsit am avut excelenta ocazie sa il vad in sfarsit.

0 0