Mitica Popescu

Mitica Popescu

11 August 2020

Mitică Popescu, un șmecheras de București, un pierde-vară, in aparenta, guraliv, glumeț și sentimental în același timp, iresponsabil dar și foarte generos, misogin în declarații dar îndrăgostit în secret, lăudăros și modest...este un micut funcționar la o banca.<br /><br />Mitică este îndrăgostit în secret de patroana băncii la care lucrează și face tot ce poate pentru a o salva din colapsul financiar in care banca intrase, inclusiv să îi dăruiască o fabrică de textile. Când șefa lui începe să simtă că angajatul acesta modest ar putea avea o pasiune ascunsă pentru ea, încearcă să îl confrunte. Dar Mitică fuge inexplicabil pentru că el nu poate face lucrurile în mod simplu, trebuie să își pună singur piedică, e un om sucit și nu acceptă să i se întindă o mână de ajutor nici măcar în domeniul sentimental. Mitică e Mitică și totul la el trebuie să fie ciudat și aiuritor!

23.12.2010

Piesa absolut superba! Filmul nu m-a impresionat recunosc! Probabil si datorita faptului ca am vazut multe variante puse in scena sau tv.

1 0

mateicoman

26.01.2010

O comedie delicata,cu parfumul anilor interbelici,cu o lume degajata,nu incrancenata ca astazi,un tip boem,hazliu si priceput,descurcaret,cu o inima mare,o poveste frumoasa scrisa de C.Petrescu,in final,un film mare.

0 0

codrutica

09.02.2010

O comedie romantica, al carui scenariu a fost scris in perioada interbelica. Pentru ca povestea lui Mitica Popescu sa cunoasca lumina tiparului, a fost nevoie ca autorul acesteia, Camil Petrescu, sa infrunte niste greutati, prin anii 20, dar odata cu aparitia sa, aceasta a fost un succes literar al vremii. Comedia regizata de Manole Marcus nu urmareste absolut fidel cartea, dar reda foarte bine atmosfera interbelica, cu parfumul inconfundabil al Bucurestiului din acea vreme, cand blocurile de pe bulvardul Magheru erau inca albe, strazile erau spalate in fiecare dimineata, barbatii isi scoteau palaria cand intalneau o doamna, iar bataile cu flori de la Sosea erau ceva obisnuit duminica....Trebuiesc sa recunosc ca mi-ar fi placut sa locuiesc intr-un astfel de Bucuresti, iar atmosfera surprinsa in acest film ma face nostalgica... Foarte bine a jucat actorul principal (din pacate, nu ii cunosc numele) si mi-a placut si delicatetea Micaelei Caracas (la vremea turnarii filmului, era sotia lui Ion Caramitru), cea care a dat viata eroinei principale. Un film de dragoste, suav si delicat, impregnat de naivitatea acelor ani, in care se mai respectau inca anumite coduri stabilite de societate in privinta dragostei, onoarei sau politetei, sentimente care sunt considerate desuete astazi, pentru ca oamenii vor sa apuce sa traiasca tot felul de experiente, care in final, ucid tot farmecul pe care il aveau lucrurile din acea vreme. Si totusi, la vremea lor, si tinerii din anii 20 ii inspaimantau pe cei mai in varsta prin pofta lor de viata si repeziciunea cu care isi traiau viata si gustau tot felul de noi experiente. Asta este, istoria se repeta...

1 1