Ron Clements, John Musker

Walt Disney Pictures, Walt Disney Animation Studios

23 Noiembrie 2016

23 Septembrie 2020

mihaelatb

08.09.2018

Ar fi de remarcat ca pe vremuri, titlul filmului se trecea in limba originala aproductiei si in romana, cateodata am criticat administratorii-de atunci- ca puneau titluri englezesti la filmele lui Almodóvar -de exemplu. Dar acum, sa folosesti ca titlul "Vaiana – Das Paradies hat einen Haken", adica versiunea germana a productiei americane MOANA, mi se pare absolut ridicol. In fine, se stie deja ca indolenta si amatorismul au pu stapanire pe Cinemarx. Deci, Moana! Este o poveste atipica pentru Disney, dar sa nu uitam ca Hawaii este al 50-lea stat al Statelor Unite si ca, a doua insula -ca marime- a acestui arhipeleag se numeste Maui, asa ca... legenda despre populatia Oceaniei este mai mult decat binevenita! Moana este din aceeasi familie de nonconformiste cu Brave. Maui seamana cu Israel Kamakawiwo'ole, iar aventurile celor doi sunt amuzante si captivante. Insotit de o coloana sonora ce are drept hit How Far I'll Go, filmul captiveaza spectatorii de toate varstele.

3 0

08.09.2018

Fiind o animatie realizata de catre cei de la Disney, Moana abordeaza aceleasi teme importante precum prietenia, familia, dragostea pentru mediul inconjurator, cunoasterea de sine si probabil inca cateva care nu imi vin in cap acum. Astfel acest desen animat poate fi o importanta sursa de inspiratie pentru cei mici care pot desprinde cateva lucruri pozitive de aici, imbunatatindu-si astfel comportamentul si gandirea inca de la niste varste destul de fragede. Desigur asta nu este chiar asa de usor, depinde de capacitatea de intelegere a fiecarui copil insa clar scopul acestor animatii este de a ii invata pe cei mici anumite lucruri. Iar legat de publicul mai mare, acesta sa priveasca aceste desene cu drag si sa isi aminteasca de copilaria lor, ceva de genul asta! Cat despre animatia in sine, Moana este un film plin de aventura bine ritmat care pe tot parcursul actiunii te delecteaza cu cateva momente muzicale destul de ok. Din punct de vedere vizual este chiar deosebit. Culorile par avea in marea majoritate a timpului o saturatie ridicata. Peisajele, daca pot sa le spun asa, sunt incantatoare. Personajul central, care da si numele acestei productii, mi s-a parut unul plin de energie si entuziasm si care are curajul sa isi indeplineasca destinul. Acest ultima idee evidentiata parandu-mi-se foarte importanta. Mi-a placut si modul in care Moana a interactionat cu celalalt personaj important pe nume Maui, voce Dwayne Johnson. Glumele dintre cei doi sunt destul de amuzante, per total filmul are mai multe momente pline de haz. Si Maui este un personaj destul de bine conturat, putin mai diferit fata de Moana insa cele doua personaje se complementeaza aproape perfect in scopul lor precis iar astfel o prietenie frumoasa se naste intre cei doi. Deznodamantul filmului este unul bine gandit, pozitiv, emotionant intr-o anumita masura. Moana este o animatie potrivita pentru toate varstele. Aveam o mica reticenta fata de acest film, chiar nu m-a incanta asa de mult la prima vedere. Acum dupa vizionare clar pot spune ca m-am inselat legat de acest film. Daca in prima faza credeam ca v-a fi o animatie de 6, maxim 7, uite ca nota mea este 8 ! O nota mare pentru o animatie. Daca ar fi sa ma gandesc la cele mai frumoase astfel de filme, la un top 10, probabil Moana nu ar intra acolo insa chiar nu este un deficit acest lucru. La 25 de ani din pacate nu pot sa mai indragesc la fel de mult aceste animatii, acestea trezind multa nostalgie si regret pentru timpul nu neaparat pierdut insa trecut. Probabil alaturi de cei mici, sa vezi acest film pare a fi un lucru mult mai aparte. Sa vezi emotia si entuziasmul pe chipul copilului tau... de nepretuit.

0 0