Mon Oncle

Mon oncle

Comedie (France, Italy)

Jacques Tati, Deepa Mehta

Gaumont Distribution, Specta Films, Gray Film, Alter Films, Film del Centauro, Cady Films

29 Noiembrie 2020

Domnul Arpel este directorul unei fabrici de mase plastice si locuieste impreuna cu sotia si fiul sau Gerard intr-o casa ultramoderna dintr-o suburbie a Parisului. Micutul Gerard se plictiseste in compania scortosilor si snobilor lui parinti si nu se simte confortabil in aceasta casa impersonala si rece in care totul este automatizat, motiv pentru care fuge ori de cate ori are ocazia la unchiul Hulot, care este somer si are suficient timp liber pe care sa il petreaca impreuna cu nepotul lui favorit. Domnul Hulot este burlac, locuieste intr-un apartament inchiriat dintr-o cladire veche, situata intr-un cartier nepretentios al Parisului si pare complet lipsit de bunuri materiale. Ingrijorat de influenta puternica pe care cumnatul Hulot o are asupra fiului sau, domnul Arpel se straduieste sa ii gaseasca acestuia un loc de munca stabil si il angajeaza la propria fabrica, decizie care se dovedeste a fi o greseala. In acelasi timp, sotia domnului Arpel organizeaza petreceri stilate cu scopul de a-l casatori pe boemul, visatorul si imaturul ei frate cu o vecina bogata de-a lor, uniune ce i-ar putea asigura acestuia ascensiunea pe scara sociala.

08.09.2018

Cel mai fermecator film al regizorului este o satira a confortului modern contrastand cu existenta calma si fara pretentii din cartierele mai vechi.Hulot este agentul de legatura dintre trecut (vechiul oras) si modernismul prezentului (vila Arpel) Il recomand tuturor celor care apreciaza poezia dar si gagurile

3 0

Sibelius

08.09.2018

Un film care foloseste sonorul foarte putin, muzica si efectele fiind suficiente. Hulot aminteste de vagabondul lui Chaplin, iar scena din bucatarie de Modern Times.

0 1

harpo

08.09.2018

Cu un dialog minimal, dar cu o coloana sonora deosebita Mon Oncle reuseste sa bine dispuna spectatorii aproape in mod continuu. Mizanscena este si ea foarte fain realizata, iar locurile in care se desfasoara actiunea sunt minunate, de basm. E o pelicula ce te duce cu gindul la filmul mut, dar doar in ceea ce priveste lipsa dialogului pentru ca la culori filmul este o incintare. Destul de neconventional pentru publicul larg.

0 4