Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii

Muhtesem Yüzyil

1 August 2021

<p align="justify">Serial turcesc ce are ca subiect interesanta poveste de viata a sultanului Suleyman Magnificul , sau Suleiman Legiuitorul (al zecelea sultan al Imperiului Otoman între anii 1520 - 1566)si istoria Turciei pe cand otomanii incepusera sa devina o putere in lume.<br />Suleyman merge la Istambul sa preia mostenirea lasata de tatal sau Selim Han insotit de Ibrahim prietenul sau cel mai bun lasandu-si cadana preferata,sultana Mahidevran si copilul lor, printul Mustafa in palatul din Manisa sub supravegherea Sultanei - mama. </p><p align="justify">In timpul acesta , o nava aducea sclave drept cadou pentru sultan iar printre ele se afla si Alexandra, o sclava ucrainiana. Suleiman se îndrăgosteste de ea si a numit-o „Hŭrrem”: "Cea care râde" pentru firea ei veselă și talentul de a spune povești si ea devine sultana favorita.Ei vor avea impreuna 5 copii si povestea lor si a copiilor vor fi episoade de serial cu intrigi din serai, cu crime, ura, lupte pana cand o alta sclava, de data asta albaneza, Firuze va incerca sa ocupe locul de cadana favorita.</p>

09.10.2013

La inceput deloc atrasa de noul serial ce urma sa inceapa, apoi privit cu ochii pretentiosi de snoaba care "se pricepe "la FILM...si face diferenta intre o varza de coproductie si o capodopera..., am sfarsit acum in sezonul al II-lea sa-mi placa si sa ma bucur de cele doua zile cand este difuzat. Ce ma atrage la acest serial? In primul rand povestea / biografia unuia dintre cei mai fascinanti conducatori ai imperiului, care la numai 23 de ani a devenit sultan : Soliman I sau Suleiman Legiuitorul , apoi scenariul captivant cu minunate povesti de culise, din haremul sultanului, intrigile politice, combinate cu elementele de cultura si civilizatie...Imi plac mult decorurile, costumele, bijuteriile si imi plac mult interpretarile actorilor, alesi unul si unul. Asa ca las snobismul deoparte si recunosc ca este un serial bun, un film frumos care cucereste inimile celor ce adora astfel de filme istorice si romantate.

3 1

25.11.2013

m-am gandit sa intru si eu in randul lumii si sa ma uit la suleiman magnificul; recunosc ca am inceput sa il privesc plina de prejudecati de genul e o telenovela la care se uita doar gospodinele plictisite si dotate cu mai putina cultura generala sau neuroni; am fost surprinsa sa vad un serial a carui intriga de captiveaza; mi-a placut faptul ca am vazut o alta abordare a istoriei turcesti, bine si asta subiectiva, dar e interesant de vazut; decorurile nu m-au impresionat foarte mult, dar bijuteriile sunt deosebite; actorii isi joaca bine rolul; eu am decis sa nu il mai urmaresc pentru stiu ce urmeaza, asta daca producatorii au de gand sa respecte adevarul istoric.

1 1

andra_valentina

01.09.2013

Un serial frumos inspirat din istoria marelui sultan Suleyman.Buna ideea de a ecraniza acest serial,actorii sunt selectati bine si interpreteaza superb,in mod special rolul lui Hurrem. Primul sezon a lasat o lume intreaga in suspans ,iar acum asteptam cu nerabdare cel de-al doilea sezon al serialului.

0 9