Munich

Dramă, Acțiune, Istoric, Thriller (Canada, United States of America, France)

Steven Spielberg

Universal Pictures, Amblin Entertainment, Barry Mendel Productions, Alliance Atlantis Communications, Peninsula Films, DreamWorks, The Kennedy/Marshall Company

23 Decembrie 2005

27 Ianuarie 2006

În timpul jocurilor olimpice din anul 1972 de la München (Germania), 11 atleți israelieni sunt luați ostatici și uciși de un grup terorist palestinian cunoscut ca Septembrie negru. Ca represalii, guvernul israelian recrutează un grup de agenți Mossad să îi identifice și să-i execute pe cei responsabili de atac.

georgian102005

08.09.2018

Subiectul filmului este unul foarte delicat: asasinarea unor sportivi israelieni la Olimpiada de vara din 1972.Pe 5 septembrie un grup extremist palestinian denumit Septembrie Negru,intra in Satul Olimpic unde omoara doi sportivi israelieni si ia ostatici alti noua.Dupa aproape o zi,operatiunea de salvare da gres si sportivii sunt asasinati.Cateva zile mai tarziu Israelul bombardeaza baze ale teroristilor din Siria si Liban.Filmul lui Spielberg se axeaza pe aceasta ultima parte a povestii si anume razbunarea sportivilor ucisi.

10 11

taticu

08.09.2018

Nu am fost niciodata un fan Spielberg. Mai mult, dupa War of the Worlds am zis ca uite am avut inca o data dreptate, Spielberg chiar nu merita renumele de mare creator de filme. Dar, dupa ce am vazut Munich, a trebuit sa imi schimb parerea. Auzisem atatea despre el, credeam ca va fi povestea exacta a rapirii din timpul Olimpiadei de la Munchen, credeam ca fi un film subiectiv fata de evrei, credeam ca distributia va musti de vedete. Dar m-am "inselat" amarnic. Filmul are un scenariu genial si relateaza povestea a ce s-a intamplat dupa rapire, printre care se strecoara in visele lui Bana si detaliile tragice ale celor petrecute la Munchen. Nimic nu e exagerat in acest film, e prezentata realitatea asa cum a fost, Spielberg reusind sa nu fie deloc subiectiv fata de poporul caruia ii apartine si el, redand in acest film (N.B. unul facut in graba pentru a prinde Oscarurile 2006) intr-un stil alert si dramatic in acelasi timp o poveste care trebuia spusa si trebuia spusa chiar ASA cum a facut-o Spielberg. Nota 10 din 10.

11 9

tzepeshgr

08.09.2018

Am vazut Munich si sincer nu am asteptam la un film de asemenea calibru. Nimic nu anunta un film mare cu exceptia publicitatii. Dar asta e un film care chiar te face sa simti, sa te manifesti intr-un fel. Scenaristii, cu ajutorul lui Spielberg, reusesc sa realizeze niste scene care frizeaza imaginatia. Sa laum numai scena din "casa sigura" din Atena, unde teroristii arabi se intalnesc cu evreii si discuta tocmai pe tema razboiului. Si ce e cel mai frumos, arabul prevede ca palestinienii si arabii se vor alia impotriva evreilor doar pentru ca ii urasc mai mult pe acestia din urma.

5 9