Musashi (2003)

5 Februarie 2003

28 Octombrie 2020

N/A

raspopilcarita

06.10.2010

Nu înţeleg eu prea multe din istoria acestei naţii dar m-am dumirit cu timpul că este vorba în final despre onoare , viaţa în puritate , înţelegerea adevărului imediat , dragoste . Dragostea văzută de Musashi are o realitate ce dărâmă orice îndoieli asupra personajului şi dă o notă de sacrificiu pe care greu le poţi înţelege de la nişte indivizi devotaţi morţii şi sacrificiului total . Calea cunoaşterii absolute a fost străbătută mii de ani de către mulţi simpatizanţi , devoţi , războinici , călugări , oameni de rând , foarte mulţi rămânând şocaţi atunci când au conştientizat anumite secrete , alţii au înebunit , unii nu sau mai întors dar marea lor majoritate au păşit cu tot sufletul pe această cale ajungând să redea lumii prin cuvinte această poveste , pentru a putea fi jucată în scenă de actori precum Hirokoshi . Relevanţa filmului este dată de întâmplările istorice , jocul de scenă al actorilor nefiind descris aidoma cu trecutul dar din el se subânţelege trăirile intense ale personajelor nevoite să trăiască vitregii cumplite şi de nesuportat pentru un om fără un anume antrenament . Musashi era un militar deja , devenise un luptător de temut şi datorită antrenamentului său era şi foarte călit în faţa naturii uneori foarte neprimitoare dar , Otsu . Otsu , ce avea în faţa naturii şi a lumii ? Nu avea nimic , la început nu ştia ce , apoi i s-a relevat dragostea aceea de nestăvilit prin care a reuşit să supravieţuiască . Şi ca în mai toate poveştile lumii ni se relevă ochilor că cel mai mare duşman aşezat în calea omului este tot omul şi nimic altceva , toate celelalte fiind instrumente de manipulare cum ar fi diavolul . El este acela care strâmbă natura omului transformând totul şi uneori schimbând cursul a orice , dar numai cu ajutorul omului şi direct prin el . Transfigurările apărute fiind puţin importante în faţa acestui demon capabil de orice .

0 0