Film TV, Istoric, Dramă, Război (France, Germany, Italy, Switzerland, United States of America)

Alberto Negrin, David McNally

Gina Wendkos

Televisione Svizzera Italiana (TSI), Beta Film, HBO, France 2 (FR2), Alan David Management, Filmalpha, TVE Productions, RAI

14 Aprilie 1985

18 Ianuarie 2021

Filmul prezinta destinul dictatorului fascist italian Benito Mussolini si a unora din membrii familiei sale. Actiunea filmului incepe in anul 1934 cand fiica sa Edda se casatoreste cu contele Ciano. Contele Ciano devine colaborator apropiat al dictatorului , iar anul 1939 il gaseste in functia de ministru de externe al Italiei. Contele Ciano se opune intrarii in razboi a Italiei ca si aliat al Germaniei acest lucru atragand antipatia lui Hitler. Contele Ciano incepe sa aiba contacte pe diferite canale nediplomatice cu anglo-americani pentru a negocia iesirea Italiei din razboi dar acest lucru este vazut de sustinatorii lui Mussolini ca un act de tradare si ca urmare acestui lucru este inlaturat din functie. Desi incearca sa se salveze cu intreaga familie, el este capturat de catre nemti si retrimis in Italia pentru a fi executat ca si tradator. Filmul prezinta incercarile sotiei si ale apropiatilor lui de a-i salva viata dar si momentele ce au condus la prinderea si executarea lui Mussolini si a amantei sale de catre partizani.

stef_ionesco

08.09.2018

Filmul este povestea Ducelui Mussolini, liderul fascist italian din cel de-al doilea Război Mondial, de la începutul alinţei sale cu Hitler, expansiunea sa ca dictator, până la moartea lui.

0 0

08.09.2018

un film interesant pentru ca pana acum vazusem productii americane in care mussolini era prezentat ca un bufon; acest film incearca o prezentare a lui cat mai aproape de adevar, nu era un model de curaj, din contra, era un om slab, influentabil dar in nici un caz nu era un bufon;oricum filmul mi-a relevat si lucruri pe care nu le stiam despre istoria italiei din anii celui de -al doilea razboi mondial; un alt argumnet in favoarea vizionarii filmului este interpretarea actorilor; hopkins face un rol mare ( cum se putea altfel ); e posibil sa fiu putin rautacioasa dar i-a dat lectii interpretului lui hitler atunci cand il parodia in inchisoare, e drept ca se atrenase sa il interpreteze pe hitler in filmul Buncarul; Susan Sarandon isi demonstreaza inca o data calitatile de actrita de drama; un rol foarte bun ( poate cel mai bun din intraga lui cariera ) il face bob hoskins, care il inerpreteaza magistral pe mussolini, se vede ca si-a aprofundat rolul si ca s-a documentat in acest sens; o alta mare actrita este prezenta in fil ( aproape sa nu o recunosc) , este vorba de Annie Girardotcare o interpreteaza pe sotia lui mussolini; am ramas oarecum uimita de combinatia de atitudine, cand era o mare doamna, o femeie de uneltea in treburi de stat, cand se comporta ca cea mai obisnuita dintre femei ( putin mahalagioaica ) mergand la amanta sotului cu un pistol in poseta , ilustrand foarte bine sangele latin ; un film lung dar care merita vazut si care cu siguranta nu e plictisitor; pacat ca un asemenea film nu a fost promovat mai mult in romania, nici macar nu avem o subtitrare in limba romana.

0 0