Dramă, Istoric (United Kingdom)

Brian Kirk

David Haig

Octagon Films, Ecosse Films, Granada International, Ingenious Broadcasting

11 Noiembrie 2007

4 August 2021

<p align="justify">Bazat pe o poveste inspirata din realitate My Boy Jack este povestea singurului fiu al scriitorului Rudyard Kipling si a familiei sale in timpul Primului Razboi Mondial. Actiunea incepe in anul 1913, cand razboiul cu Germania era iminent. Rudyard Kipling este deja ajuns la apogeul carierei literare. Odata cu Razboiul, fiul scriitorului, Jack, vrea sa se inroleze in armata, dar pentru ca are vederea foarte slaba, cererea lui este respinsa. Tatal sau intervine pentru el si reuseste sa-l inroleze in Garda Irlandeza. Inca de la prima misiune, Jack este dat disparut si se crede ca a fost ranit. Familia Kipling asteapta in zadar doi ani o veste despre fiul lor. </p>

MikeWindgren

08.09.2018

E interesant sa il vezi pe Daniel Radcliffe jucand si altceva decat Harry Potter. Avand la baza o poveste reala incarcata de semnificatii, filmul merge pe o idee ce ii garanteaza succesul. E bine si ca realizatorii nu se simt tentati de a crea un John Kipling contemporaneizat, un opus al tatalui, un nonconformist etc. Din contra, fiul este proiectia curata a tatalui, desi isi pastreaza insemnele individualitatii. Indirect, el este o victima a tatalui si a sentimentului datoriei acestuia. Credinta tatalui in puterea si nevoia exemplului duce la pierderea fiului. Dar durerea fara margini pe care o produce pierderea fiului nu il face sa se indoiasca de principiile si motivatiile sale. Mi se pare o imagine foarte realista, credibila a mentalului din Primul razboi mondial. Poate tocmai aceste aspecte ar putea parea romantioase, patetice (nu in sensul de "jalnic" cum imbecil este utilizat acest cuvant), dar mie taman astea mi s-au parut cele mai credibile. Cam toate filmele dedicate acestui episod al istoriei ajung la a contesta motivatiile razboiului, vorbesc despre mizeria transeului, despre specificul mortii etc. Asta, fireste, cu exceptia filmelor propagandistice sau a celor usurele, unde vorbim de altceva. Din acest punct de vedere, My Boy Jack face nota discordanta si e demn de luat in seama, pentru ca prezinta o alta fata a razboiului, o alta lume a lui. In rest, filmul are si alte calitati., dar nu mai insist acum. Pentru mine a fost o surpriza placuta.

4 2

Alex_onairRM

08.09.2018

Nota 10 pentru acest film..un film de razboi si drama impecabil..cu o amploare terifianta, de iti face pielea de gaina..putine sunt filmele de razboi care ies si calumea la final si lasa un mesaj cinefilului..nota 10 inca odata!..genial..

1 0

horia98

08.09.2018

Este un film minunat.L-am vazut de Pasti.Am zis sa-l vad deoarece juca Harry Potter.Va zic sincer ca eu l-am vazut prima oara pe Daniel in David Coperfield.Revenind la film,o idee interesanta,cu actori destul de buni.Ma mir ca n-a fost multa lume care sa comenteze un film destul de bun ca asta.Oricum,cred ca nota perfecta pentru filmul asta este...10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 1