Napoléon

1 Decembrie 2020

Filmul il prezinta pe Napoleon Bonaparte, cel mai important om politic şi militar francez din toate timpurile. Împărat al Franţei, Rege al Italiei, Mediator al Confederaţiei Elveţiei, Protector al Confederaţiei Rinului sunt cateva dintre titlurile avute de celebrul corsican. Filmul, regizat de Yves Simoneau constituie o impresionantă reconstituire a Franţei secolului al XIX-lea, o complexă evocare a personalităţii istorice şi a omului Napoleon, o incitantă investigaţie a relaţiilor sentimentale şi politice din epocă. Din distributie fac parte actorii celebrii, nu numai in Franta ci pe intregul mapamond, precum Gérard Depardieu, Christian Clavier, Alexandra Maria Lara, Isabella Rossellini, si John Malkovich. Filmul a fost produs in Maroc, Austria, Cehia, Franta, Canada, Ungaria, dar si in Insula Sfanat Elena, unde Napoleon a murit. Este unul dintre cele mai scumpe filme europene realizate vreodata.

06.09.2009

Cu o distributie de exceptie, filmul obtinand numeroase premii, m-a incantat prin originalitate,ingeniozitate si acrobatia profesionala de care au dat dovada interpretii in realizarea acestuia.

3 1

gabishor_nate

03.11.2012

O mini serie care nu trebuie omisa, despre unul dintre cei mai mari strategi militari din istorie, care a avut o ascensiune rapida in Armata revolutionara franceza si care a vrut sa imprastie de-a lungul Europei nu numai granitele dar si ideile,iubirea de libertate,cutezanta,tineretea.O realizare foarte buna.

1 1

don.corleone

06.11.2011

Un film bun bun din care putem lua aminte …De multe ori aud: ,,Napoleon… mare om; ce noroc, ce soarta “….haide’ti sa fim seriosi ..nu a ajuns pe culmi datorita norocului , a sortie sau a fortelor divine. De cele mai multe ori , asa cum spun si iluminatii deisti, chiar si materialisti (ateii) – ceea ce conteaza pentru om e propria lui ratiune. In aceasta ordine de idei , Napoleon nu a cucerit atatea teritorii pentru ca a avut noroc ,soarta , sau Dumnezei …ci pentru ca a fost un bun strateg . Asa cum ne’am obisnuit cu explicatii , scuzele morale “ nu am avut noroc” sau “ ce soarta rea”, sunt atribuite ori unei cauze neintelese, sau necunoscute din diferite motive morale ce tin de diplomatia persoanei respective, ori asa cum ne comunica si filozofia: rodul este in functie de ratiune. Napoleon a ajuns mare imparat datorita propriei sale ratiuni. Deci, norocul si soarta sunt doar nascociri ale oamenilor slabi…nascociri care la esecuri servesc drept solutie de scapare basma curate prin scuzele “ din pacate n’am avut noroc” sau “ n’am avut soarta” …. Cat despre realizarea lui Yves Simoneau….actorul principal a fost prost distribuit…Clavier are putine trasaturi asemanatoare cu Bonaparte...dar ca regie merita din plin . Per total > 7/10

1 0