Network

Dramă (United States of America)

Sidney Lumet

United Artists, Metro-Goldwyn-Mayer

1 Noiembrie 1976

14 August 2020

<p>Howard Beale este un prezentator de stiri in cadrul televiziunii UBS, de unde urmeaza sa fie concediat in doua saptamani, din cauza audientei tot mai mici a programului sau. La auzul vestii, Beale reactioneaza pe masura, anuntand in direct ca planuieste sa se sinucida chiar in studioul emisiunii sale. Dupa aceasta marturisire, Howard Beale devine instantaneu o vedeta savurata de publicul larg, ajungand unul dintre cei mai importanti angajati ai corporatiei Communications Corporation of America, care preia treptat controlul asupra retelei media UBS. Ca urmare a audientei sale ridicate, Howard Beale primeste propriul sau show, fiind denumit "profetul dezlantuit al undelor". </p><p>Prezentatorul apare saptamanal pe micile ecrane, spunandu-le americanilor adevarul despre tara in care traiesc. In viziunea sa, oamenii trebuie sa se trezeasca din letargie si sa raspunda raspicat in fata tuturor nedreptatilor si manipularilor savarsite de sistem. Emisiunea are un succes urias, si Beale incepe sa-si foloseasca influenta pentru a denigra corporatia CCA. Vazand ca "revelatiile" lui Beale incep sa afecteze grav imaginea companiei, conducerea acesteia decide sa ia atitudine...  </p>

1octav

08.09.2018

Un film profetic, isteric, ce prinde foarte bine evolutia mass media si nebunia catre care tinde societatea moderna. Totusi e doar un film. Cred ca merita vazut inainte de Videodrome-ul lui Croenenberg.

3 3

Suspectu

08.09.2018

Un adevărat tur de forţă actoricească.În stilul neconfundabil a lui Lumet filmul tratează unele întrebări şi probleme profund despre democraţie,dispariţia identităţii naţionale,limitarea teritorială şi psihică ce şi-o creează omaneii etc.Un om a spus minciuni la TV toată viaţa,practic jumătăţi de adevăr şi porcării în loc de minciuni,şi acum s-a săturat.Extraordinar film,după vizioanre te pune pe gânduri.

1 1

Juristul

08.09.2018

"Un celebru prezentator TV a carui emisiune a pierdut din audienta este amenintat cu destituirea [...], dar i se ofera sansa unei alte emisiuni, în care face dezvaluiri socante asupra esentei mincinoase a televiziunii. [...] Când audienta scade din nou si iremediabil, conducerea hotaraste eliminarea lui spectaculoasa: împuscarea în direct." OSCAR pentru rol principal masculin (Peter Finch), rol principal feminin (Faye Dunaway), scenariu (Paddy Chayefsky). Nominalizarea si acordarea premiului pentru Peter Finch a fost post-mortem. A devenit primul câstigator post-mortem pentru interpretarea unui rol. Vaduva sa si scenaristul Paddy Chayefsky au acceptat premiul în numele sau. Primul film care a câstigat ambele premii OSCAR pentru "Cea mai buna actrita"si "Cea mai buna actrita în rol secundar de la Who's Afraid of Virginia Woolf?, (Cine a ucis-o pe Virgia Woolf cu Bette Davis in rolul principal) cu zece ani mai devreme. Beatrice Straight apare pe ecran doar 5 minute si 40 de secunde, reusind recordul de a fi prima actrita care câstiga un premiu OSCAR pentru o interpretare atât de scurta.

2 3